Umjereno, ali redovito kretanje najbolja je metoda održavanja vitke linije i očuvanja dobrog zdravlja

Ujutro za upravljačem automobila, tijekom dana za pisaćim stolom, a uvečer ispred televizora – je li vam poznato ovakvo potpuno pomanjkanje kretanja? Ako jest, krajnje je vrijeme da se pokrenete! To ne zahtijeva odlaske u teretanu ili pak trčanje maratona.

Dovoljno je jednostavno samo hodati – i to najbolje 10.000 koraka dnevno. Različite studije pokazale su da se tako rizik od nastupanja bolesti kao što su dijabetes, srčani infarkt ili moždani udar znatno reducira, a k tome se i sagorijeva otprilike 3500 dodatnih kalorija tjedno.

Kretanje je dakle univerzalni lijek, koji generalno gledano dovodi do bolje prokrvljenosti organa i mozga, poboljšava metabolizam i trenira krvne žile, a samim time i jača imunosni sustav te osigurava da se dobro osjećamo.

Bezbroj mogućnosti

Ovisno o dužini koraka, 10.000 koraka otprilike odgovara udaljenosti od pet do osam kilometara. Na prvu to zvuči zabrinjavajuće puno, osobito ako se zna da prosječnislužbenik dnevno u prosjeku prijeđe samo 1500 koraka.

Pa ipak, nemojte se dati uplašiti! Ako dodatne korake rasporedite tijekom dana, nećete se osjećati preopterećeno.

Ovako se to radi:

parkirajte automobil malo dalje ili pak izađite iz autobusa ili tramvaja stanicu ranije. Stanku za ručak iskoristite za opuštajuću šetnju, a umjesto za dizalo odlučite se za stube. Svakodnevni život pruža brojne mogućnosti za zdravo kretanje.

Kako biste broj dnevnih koraka s 1500 povećali na 10.000, trebali biste si postaviti realan tjedni cilj, kao što je, primjerice, udvostručenje aktualnog broja koraka.

Ako na kraju tjedna utvrdite da ste uspjeli ostvariti cilj, za sljedeći tjedan predvidite još veći broj koraka i tako postupajte sve dok ne postignete 10.000 koraka dnevno.

Ako pak vozite bicikl, sat vremena ugodne vožnje možete računati kao 7500 koraka!