Pola sata tjelovježbe dnevno, šest do osam sati kvalitetnog sna i, naravno, uvijek čiste ruke neka budu vaš ovosezonski ‘must have’. Otkrivamo vam i zdrave trikove poznatih dama

Jeste li spremni za sezonu prehlade i gripe? Ako ove zime želite izbjeći česte posjete liječniku, antibiotike i hrpu ostalih lijekova – vrijeme je da počnete misliti preventivno.

U svoj svakodnevni život uvedite neke sitne, ali jako bitne promjene i navike kako biste osnažili svoje tijelo, ojačali imunitet i ostali zdravi tijekom zimskih mjeseci.

Naime, s dolaskom hladnih dana naš je imunitet na koljenima, zima nam donosi i manje sunca i manje vitamina, a sve više rizika za naš obrambeni sustav.

Srećom, postoje jako učinkoviti koraci koje možete poduzeti kako biste od sebe otjerali zimske bolesti i povećali šansu da budete zdravi, snažni i u formi.

1. Perite ruke kad god se sjetite!

Jedan od najučinkovitijih načina da ostanete zdravi ove zime jest da sami sebe stalno podsjećate na to da morate češće prati ruke.

Možda vam se to čini kao banalan savjet, ali učestalo pranje ruku jedna je od najučinkovitijih metoda ubijanja bakterija koje su vam prenijeli drugi ili ste ih ‘pokupili’ negdje usput.

Ruke se peru dvadesetak sekundi. Dobro ih nasapunajte, a zatim temeljito isperite toplom vodom. Ako ste vani, redovito upotrebljavajte vlažne maramice ili tekuće dezinficijense.

2. Ne izbjegavajte češnjak

Pokazalo se da je češnjak jedna od najzdravijih namirnica koja nam je i jako dostupna. Odličan je za podizanje imuniteta, ima antibakterijska, antivirusna i antioksidativna svojstva te ubija čak nekoliko vrsta bakterija i virusa. Zato se nemojte ustručavati.

Ubacite malo češnjaka u umak, tjesteninu, povrće na žaru….

Ako vam smeta miris češnjaka, možete ga neutralizirati tako što ćete odmah nakon konzumiranja češnjaka prožvakati nekoliko peteljki peršina (zahvaljujući moćnom osvježivaču klorofilu kojim peršin obiluje neutralizirat ćete nepoželjan dah).

Mogu vam pomoći i začini poput anisa, metvice, klinčića ili kardamoma. Limunada ili kriška limuna također će neutralizirati dah češnjaka, a najviše će vam koristiti topli zeleni čaj. Njime ćete najlakše isprati ulje iz češnjaka koje se zadržalo na jeziku ili zubima.

Ako želite izbjeći taj jaki zadah koji ostavlja češnjak, uzmite ga kao dodatak prehrani u obliku kapsula.

3. Jedite hranu bogatu vitaminom C

Vitamin C je pri vrhu popisa tvari za jačanje imuniteta pa je važno opskrbiti organizam namirnicama koje ga sadrže u većim količinama.

To su paprika, brokula, agrumi poput grejpa, mandarina, naranče i limuna, ali i zimski specijalitet kiseli kupus. Vitaminom C bogata je i cvjetača te prokulice.

Ako ga uzimate kao dodatak prehrani (najčešće dolazi u obliku tableta), najbolje bi bilo tabletu otopiti u čaši vode i popiti. Ne uzimajte odjednom veliku količinu ovog vitamina – najbolje oko 2 g u jednom obroku.

4. Pijte velike količine vode i čajeva

Kako biste ostali zdravi i imali redovitu probavu, jako je bitno da dnevno popijete šest do osam čaša vode.

Ako vam se ne pije voda, odaberite biljne čajeve koji imaju antioksidativno djelovanje, poput čaja od metvice, zelenog i bijeloga čaja ili čajeva od bobica.

Zeleni čaj je novootkriveni drevni lijek za sve boljke, a izvrsno godi ako se u njega doda ljekoviti med. Neka taj ljekoviti napitak postane vaš svakodnevni zimski ritual.

5. Sjetite se hrane bogate cinkom

Ako je vitamin C supervitamin za jačanje imuniteta, onda cink zasigurno treba nazvati supermineralom za imunitet.

Govedina, janjetina, losos, školjkaši i rakovi (posebice kamenice), mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, cjelovite žitarice, grah, grašak, soja, orašasti plodovi i sjemenke (posebice sjemenke sezama, buče i suncokreta) obiluju tim mineralom dragocjenim za zdravlje.

6. Izbjegavajte procesiranu i prženu hranu te alkohol

Imajte na umu da procesirana i pržena hrana, slatkiši, sokovi obogaćeni šećerom, bijeli šećer i bijelo brašno (bijeli kruh, bijela tjestenina, krekeri), bijela riža te alkohol prijateljuju s infekcijama jer ruše vaš imunitet.

Nekvalitetna prehrana čini nas podložnijima infekcijama, usporava oporavak i pojačava simptome oslabljenog imuniteta.

Znanstvenici su dokazali kako funkcija imunosnog sustava slabi s godinama, a novija istraživanja pokazala su da je taj fenomen u izravnoj vezi s prehranom te da se može usporiti ili čak zaustaviti uz pomoć uravnotežene prehrane.

Naš imunosni sustav ne voli stroge dijete, ali mu se ne sviđa ni prekomjerna tjelesna masa.

Želimo li osnažiti svoj imunitet, trebamo birati namirnice koje su bogate nutrijentima važnima za funkcioniranje imunosnog sustava. To su u prvom redu kvalitetni izvori proteina i dobrih masnoća, antioksidansa te probiotika i prebiotika.

Dakle, za jači imunitet jedite visokokvalitetne proteine poput onih koji se nalaze u jajima, ribi, morskim plodovima te mesu i mliječnim proizvodima, mahunarke i žitarice, antioksidanse koji jačaju imunitet jer neutraliziraju štetne slobodne radikale, a skrivaju se u voću i povrću žute, narančaste i crvene boje (bundeva, mrkva, cikla, crveni kupus…).

Zelene namirnice također predstavljaju bogat izvor antioksidativnog klorofila, a antioksidanse možemo pronaći i u tamnoj čokoladi te zelenom čaju.

7. Držite svoj stres na minimumu

Istraživanja su pokazala da osobe koje su izložene velikoj količini stresa lakše podliježu prehladama i gripi.

Stoga, smanjite stres u svom životu koliko god možete, izborite se za razumno radno vrijeme, barem jedan dan u tjednu izdvojite za ugodno druženje s prijateljima ili obitelji, priuštite si vrijeme samo za sebe kada ćete raditi nešto što vas najviše opušta…

Ako vam i to ne pomaže, ne ustručavajte se potražiti stručnu pomoć.

8. Osigurajte si dovoljno sna svake noći

Prosječna osoba treba šest do osam sati kvalitetnog sna po noći. Ako si to ne osigurate, vaše tijelo postat će jako osjetljivo na bolesti.

San je kao gorivo koje vam puni baterije kako bi vaše tijelo moglo raditi bez problema. Dakle, kvalitetan san nakon kojega se budimo odmorni nužan je za dobar imunitet.

Na spavanje odlazite prije ponoći jer svaki sat prije ponoći vrijedi kao dva, poštujte svoj bioritam, a kvalitetnije ćete spavati ako vam spavaća soba ima nižu temperaturu od prostorije u kojoj boravite preko dana (oko 18 stupnjeva).

9. Redovito vježbajte

Vježbati treba svaki dan, barem pola sata, najbolje na otvorenom. Šećite, biciklirajte, trčite… pronađite način vježbanja koji vama najviše odgovara.

Osim što ćete napraviti nešto dobro za svoje zdravlje i liniju, boravak na zraku pomoći će vam da se riješite nakupljenog stresa. Dokazano je da redovita tjelovježba jača naš imunitet za čak 50 posto.

10. Prestanite pušiti

Sigurno to već znate, ali nije naodmet ponoviti koliko pušenje slabi naš imunosni sustav. Zato odlučite i ostavite se te loše navike.

Osim što ćete učiniti odličnu stvar za svoje zdravlje, riješit ćete se i nepotrebnog troška.

Preporučujemo