Obožavamo supernamirnice, no nedavno se ta riječ počela koristiti za egzotične sastojke za koje nikada niste čuli i koje ne možete nabaviti u obližnjem supermarketu. Zato vam preporučujemo supernamirnice do kojih svi možemo jednostavno doći. Svaka od njih ima jedinstvene karakteristike koje mogu pomoći u gubljenju tih nekoliko kilograma viška...

1. KAJENSKI PAPAR

Postoji niz načina da izgubite masno tkivo, a jedan je povećanje brzine sagorijevanja kalorija. Začinjena hrana, poput kajenskog papra, pokreće metabolizam. Studija objavljena u Journal of Biological Chemistry ustanovila je da kapsaicin (aktivni sastojak kajenskog papra) potiče termogenezu, pretvaranje kalorija u toplinu. Štoviše, kajenski papar ujedno smanjuje apetit.

2. TAMNA ČOKOLADA

Mislite da je čokolada recept za prehrambenu katastrofu? Prema jednoj španjolskoj studiji – nije! Naprotiv, kakao je bogat mononezasićenim masnim kiselinama, koje se povezuju sa smanjenjem sala na trbuhu. Tajna je u tamnoj čokoladi. Dok su neke čokolade pune sladila, tamna ili poluslatka opcija pruža sve zdravstvene prednosti i bez šećera.

3. ĐUMBIR

Osim što daje izvrsnu aromu, đumbir vam može pomoći da smanjite razinu hormona stresa kortizola, što je dobro tijekom dijete jer je kortizol jedan od najvećih krivaca za salo na trbuhu. On također stimulira želju za namirnicama koje mogu uništiti plan mršavljenja. Prokuhajte čaj od đumbira ili u jelo dodajte sirovi đumbir, koji ujedno smiruje nadraženost želuca.

4. MASLINOVO ULJE

Talijani, Grci i Francuzi imaju manju stopu pretilosti, dijabetesa i srčanih bolesti iako jedu namirnice s dosta masnoća. Izraelska studija je pokazala da osobe na mediteranskoj prehrani gube više težine tijekom dvije godine od osoba koje su na nemasnoj hrani. Jedna od tajni? Maslinovo ulje. Ova zdrava masnoća pomaže vam da gubite kilograme ako je umjereno koristite. Bogata je i oleinskom kiselinom, dobrom za zdravlje srca.

5. LOSOS

Jeste li znali da se od upala možete udebljati? Masne kiseline omega-6, koje uzrokuju upalne procese, povezuju se s većom tjelesnom težinom i višom razinom masti u prehrani. Na sreću, njihova zdrava rođakinja – omega 3 – ima suprotan učinak. Losos je prepun omega -3 masnih kiselina. Uživajte u lososu pripremljenom na pari, pečenom u pećnici ili na roštilju i zadovoljite se jednom porcijom.

6. ZOBENA KAŠA

Sadrži beta-glukan, topivo vlakno koje potiče gubitak kilograma. Dulje vas drži sitima i pomaže usporiti apsorpciju ugljikohidrata za stabilizaciju šećera u krvi. Konzumacija doručka kod mnogih dovodi do gubitka težine, stoga probajte zobenu kašu s datuljama, kakaom u prahu, cimetom, bobičastim voćem, lješnjacima, bademima ili ribanim kokosom.

7. KUPUS

Svi znamo da je lisnato, zeleno povrće zdrav odabir, no jeste li znali da dobro djeluje i na raspoloženje? Kupus je, kao i ostalo smaragdnozeleno povrće, pun folne kiseline, koja pomaže odagnati loše raspoloženje. A kada se osjećamo bolje, tada i jedemo zdravije. Pokušajte stoga uključiti neke namirnice za dobro raspoloženje kako biste ‘učvrstili’ svoj plan zdrave prehrane.

8. LUBENICA

Ima li što ukusnije od kriške lubenice ili dinje tijekom sparnog ljetnog dana? Lubenica čak pomaže u gubitku kilograma. Tajna je u velikom postotku vode. I lubenica i dinja toliko su bogate vodom da ćete njihovom konzumacijom istodobno biti hidratizirani i siti. Istodobno imaju nisku energetsku gustoću (broj kalorija po gramu) pa velika kriška neće ugroziti vašu dijetu.

9. AVOKADO

Jedan od razloga zbog kojih volimo jesti masno jest tekstura i upravo je zato avokado popularna zamjena za meso. Ovo ukusno voće sadrži mononezasićene masne kiseline koje pomažu ublažiti povišenje razine šećera u krvi, koje potiče želju za hranom i skladištenja kalorija. Zapamtite, umjerenost je ključna – dodajte nekoliko ploški u sendvič ili salatu kako biste smanjili osjećaj gladi.

10. BUČINE SJEMENKE

Mislite da se proizvodi od buče jedu samo u jesen? E, pa nije tako! Bučine sjemenke bogate su bjelančevinama, potiču hormone sitosti i šalju signal mozgu da smo siti i tako zaustavljaju napadaj gladi. Na sreću, vrlo lako možemo povećati unos ovih supersjemenki. Pospite njima salatu, umiješajte ih u žitarice ili dodajte u jogurt za ukusan međuobrok.

Preporučujemo