Hormon sreće dopamin stvara se u našem mozgu kad doživimo lijepe trenutke, a uživanje u hrani svakako je nešto što može doprinijeti osjećaju zadovoljstva i ispunjenosti. Pobrinite se da svaki dan na jelovniku imate - dobro raspoloženje

Čokolada

Ona je evergreen u grupi namirnica koje nas čine sretnima jer pomaže baš uvijek – kod ljubavnih jada, stresa ili jednostavno nakon napornog dana, na sofi pred televizorom. Znanstvenici smatraju kako ona potiče naš sustav nagrađivanja. Pored toga, doslovce sadrži serotonin, hormon dobrog raspoloženja.

No oprez – previše čokolade nije dobro za zube i zdravlje. Uzmete li povremeno jedan komadić s visokim udjelom kakaa, to je sasvim u redu i također dobro za srce, cirkulaciju i krvožilni sustav.

Tjestenina, krumpir & kruh

Iako ih smatramo neprijateljima dobre linije, ipak mnoga istraživanja pokazuju kako prehrana bogata ugljikohidratima i siromašna bjelančevinama ljude dugoročno čini sretnijima.

Ovim načinom prehrane tijelo se može lakše boriti protiv stresa jer se temeljni spoj važan za izgradnju serotonina – triptofan – može bez problema stvarati, dok se količina hormona stresa kortizola smanjuje.

Najbolje je jesti integralne proizvode koji neće jako i naglo podizati šećer u krvi.

Ananas

Zajedno sa šljivama i bananama, ovo tropsko voće jedna je od najzdravijih ‘happy food’ namirnica. On sadrži posebno velike količine triptofana.

Što više ove aminokiseline tijelo dobije, to uspješnije i lakše stvara serotonin.

Suho voće

Datulje i smokve pored spomenutog triptofana sadržavaju i puno magnezija koji jača našu otpornost na stres.

Čili papričice

Zajedno s njezinim ljutim rođacima paprom i feferonima, čili papričice izazivaju u nama bolan podražaj koji potiče tijelo na lučenje endorfina, hormona sreće koji nas smiruju, opuštaju i poboljšavaju naše raspoloženje.

Riba

U zemljama u kojima se jede puno ribe ljudi su manje podložni depresiji.

Znanstvenici pretpostavljaju da su za tu činjenicu zaslužne omega-3 masne kiseline koje u mozgu djeluju jednako kao i antidepresivi.

Kava

Upravo ujutro kava i crni čaj imaju razbuđujuće djelovanje. Kofein potiče metabolizam, rad srca i živčani sustav. To nas razbuđuje i podiže raspoloženje.