Jeste li žrtva skrivenih sabotera vitkosti? Kad ih jednom prepoznate, lako ćete ih naučiti kontrolirati i ponovno se dobro osjećati u svojem tijelu. Riješite se i za mnoge žene najvećeg izazova - ‘viška’ oko struka. Ta debljina puno je opasnija nego što ste mogli i zamisliti...

Jeste li žrtva skrivenih sabotera vitkosti? Kad ih jednom prepoznate, lako ćete ih naučiti kontrolirati i ponovno se dobro osjećati u svojem tijelu.

Riješite se i za mnoge žene najvećeg izazova – ‘viška’ oko struka.Ta debljina puno je opasnija nego što ste mogli i zamisliti…

1. Ne jedete slatko, ali jedete puno voća

Naravno, voće je zdravo i nema masnoća. Ali ono je i slatko te prepuno voćnog šećera.

Dakle, sokovi, smoothie-i i drugi napici koje konzumiramo ‘usput’, odnosno ne doživljavamo kao obrok, potiču pojačano lučenje inzulina.

Šećer u krvi nakon takvih napitaka opada strmoglavom brzinom i tijelo traži dodatni zalogaj.

Rješenje: voće i smoothie ne pijte usput, kad vam dođe želja, već ih ciljano pripremajte, primjerice umjesto doručka.

Također, umjesto vrlo slatkog voća kao što su banana ili mango, radite zelene smoothieje sa listićima špinata, salate ili kelja uz bazu od bobičastog voća i citrusa.

U takve napitke dodajte kokosovo ili bademovo mlijeko, orašasto voće i chia sjemenke.

Takav će vas napitak dugo držati sitima i dati snažan poticaj vašem metabolizmu za čitav dan. Ako vaša težina raste – uvečer obavezno prste dalje od voća.

2. Ne pazite na probavu

Crijeva su centar našeg zdravlja i ukoliko dobro rade potpomažu vitkost i vitalnost. Koliko dobro rade, određuje raznolikost bakterija koje ih naseljavaju.

Neke od tih bakterija potiču debljanje pa ako ste među onima koji ih imaju više, tijekom dana dobivate dodatnih 250 kalorija.

Ali, bez brige. Bakterije koje potiču mršavljenje možete unijeti u organizam i to jedući balastne tvari i gorke okuse (mahunarke, zobene pahuljice, artičoke, cikoriju) kao i fermentirane namirnice (kefir, kiseli kupus).

Također je korisno jesti jogurte s korisnim bakterijama te uzimati probiotike (najbolje iz ljekarne).

3. Preskačete obroke

Na prvi pogled zvuči mudro preskočiti pokoji obrok. Međutim, to donosi upravo suprotan efekt.

Tijelo se u trenucima dugotrajne gladi prebacuje na ‘štedni program’ te izaziva još veću glad kako bi nadoknadilo ono što je propustilo.

Liječnici također kažu kako metabolizam ujutro treba energetski poticaj i da su tri obroka tijekom dana idealna.

Svaki obrok bi trebao sadržavati 25% bjelančevina (riba, jaja, jogurt) i dobrih masnoća (avokado, orašasto voće).

Takve namirnice održavaju šećer u krvi i razinu energije stalnom i sprječavaju napadaje gladi.

4. Odlazite gladni u kupovinu

Istraživanja pokazuju kako ćemo, ako u kupovinu odlazimo gladni i/ili umorni, u prosjeku u kolica natrpati 1319 kalorija više nego inače.

Glavni krivac za to je pojačano lučenje hormona gladi. Doskočite mu tako što ćete u kupnju ići s popisom namirnica koje trebate kupiti i naravno – sitog želuca.

Nedostatak sna također poremećuje hormonalnu sliku, a pospan čovjek je gladniji. Zato odvojite dovoljno vremena za noćni san.

5. Jedete pred televizorom

To je vrlo pogubno za vašu liniju! Jer gledajući televizor ne mislimo na hranu, nesvjesno jedemo brže i ne primjećujemo da smo siti.

Jedna studija je pokazala da, što je film emocionalniji, to imamo manji osjećaj koliko je neka hrana masna ili slatka te jedemo više.

6. Preopterećeni ste?

Ako ste pod prevelikim stresom, bilo da je riječ o emocionalnom stresu ili preopterećenosti zbog poduže ‘to-do’ liste, tijelo će vam pojačano lučiti hormon stresa kortizol.

To je hormon koji skladišti masnoće i tako sprječava mršavljenje, čak i kad ciljano manje jedete nego inače, odnosno ako provodite neki dijetni režim.

Rješenje: ovaj problem najbolje je rješavati kretanjem (trčanje, joga ili boks) i tehnikama opuštanja. Istina, to je lakše reći i napisati nego provesti, ali vjerujte – isplati se.

Ne samo da ćete izgubiti stresom nakupljene kilograme, već će vam i vaše srce zahvaliti. Opuštanjem umirite duh i napunite baterije kako biste bili ponovno spremni suočiti se sa svakodnevicom.

7. Hranite se jednolično

Tko uvijek jede isto i jede puno brze hrane, riskira nedostatak hranjivih tvari, na što tijelo reagira trajnom željom i gladi.

Potrudite se unijeti živost i raznolikost u prehranu tako što ćete svaki tjedan isprobati najmanje jedno novo jelo.

Također, birajte namirnice raznih boja i začinite ih začinima. Bosiljak, primjerice, potiče mršavljenje dok metvica i čili ubrzavaju metabolizam.

Preporučujemo