Začini koji griju, potiču probavu, umiruju i tješe odličan su saveznik u zimskim mjesecima

Cejlonski cimet

Jedna žličica praha ovog začina smanjuje razinu šećera u krvi te može pomoći u prevenciji i kontroli dijabetesa. Dodajte 1 do 2 žličice praha ili 1 štapić cimeta u crni ili voćni čaj (od jabuke ili naranče) kod prehlade ili gripe jer će pomoći ojačati imunosni sustav i zaštititi tijelo od bakterija i napada virusa.

Klinčić

Ovaj aromatični osušeni pupoljak kralj je među začinima, i to s razlogom. Jedan je od začina s najvećim udjelom antioksidanasa. Dodajte ga u osvježavajuće, egzotične čajeve poput limunske trave, kokosa, ananasa ili papaje.

Muškatni oraščić

Ima smirujuća svojstva i pomaže kod nesanice pa ga naribajte u čaj od metvice prije spavanja. Pomoći će i u reguliranju probave jer je iznimno bogat vlaknima.

Zvjezdasti anis

Nakon jela čaj s anisom pomoći će kod žgaravice, probavnih tegoba ili bolova u trbuhu jer opušta gastrointestinalne mišiće, a prije spavanja smirit će vas i poslati u lijepe snove. Dodajte ga u čaj od šipka prije spavanja ili zeleni čaj nakon jela.

Vanilija

Mahuna vanilije obiluje kompleksom vitamina B, koji je nužan za funkcioniranje metabolizma i živčanog sustava. Mirisni štapić vanilije dodajte u crni ili zeleni čaj ako trebate kofeinski poticaj ili u beskofeinski čaj rooibos.

Preporučujemo