Dresinzi ili umaci kojima začinjamo salate nisu samo točka na ‘i’ jelu nego ga mogu posve obogatiti, čak i preobraziti - posve obična salata može postati nezaboravan i prije svega zdrav gastrodoživljaj

Salate najčešće jedemo kao dodatak nečemu ‘konkretnom’, no od njih možete napraviti i glavno jelo ako im dodate krutone, preprženu slaninu, sir ili pak sjemenke suncokreta, bundeve… koji će u ulozi preljeva dati nove okuse, ali i ‘pojačati’ obrok.

Dresinzi ne moraju biti tekući i načinjeni od octa, jogurta, vrhnja, majoneze…

Donosimo vam nekoliko zanimljivih ‘krutih’ prijedloga, kojima ćete obogatiti svježe povrće za salatu, ovisno o godišnjem dobu i dostupnosti na tržnicama i u trgovinama.

KRUTONI

Hrskave kockice kruha možete napraviti sami od ostataka staroga kruha, tosta ili peciva. Kruhu odstranite koru i narežite ga na kockice te stavite u vruću tavu namazanu maslacem.

Prepecite ih na jakoj vatri dok ne dobiju koricu te ih posolite. Stavite ih na kuhinjski papir kako bi se upio višak masnoće pa pospite po salati.

Za snažniji okus krutona tavu prethodno premažite razrezanim češnjakom. Ili umjesto običnog maslaca stavite maslac sa začinskim biljem.

Ako ste na dijeti, krutone možete ispeći u teflonskoj tavi bez dodavanja masnoće ili ih kratko ispecite u pećnici.

SJEMENKE I ORASI

U snažnim i krepkim zimskim salatama izvrsno se ‘snalaze’ sjeckane pistacije, indijski oraščići i orasi.

Kušajte ih s dimljenim zasoljenim bademima – oni će se osobito dobro sljubiti sa salatom u kojoj je meso peradi.

Također, vrlo je ukusna salata sa sezamom ili sjemenkama bundeve, odnosno suncokreta (osobito ako se prethodno poprže u tavi i zasole).

SIR I MESO

Ove namirnice osim što salati daju bogat okus i nama pružaju osjećaj sitosti.

U salatu dodajte, primjerice, kozji, ovčji sir ili gorgonzolu ili pak kuhanu šunku, odnosno meso peradi, i dobit ćete vrlo hranjiv i prije svega jednostavan obrok koji je gotov u tren oka.

Pikantno

Gorgonzolu ili ovčji sir narežite na kockice ili smrvite prstima. Ovi sirevi izvrsno se sljubljuju sa zelenom salatom ili, još bolje, rikulom u koju ste dodali narezane kruške ili jabuke.

Zdravo

Pravi izvor vitamina je divlji hren (ili dragušac), koji možete kupiti posađen u tegli. Škarama ili nožićem odrežite zelene listiće pa njima pospite salatu.

Nakon toga klice u tegli pažljivo istuširajte vodom.

Hrskavo

Ploške pancete popržite u tavi bez upotrebe masnoće, jer će se dio masnoće s mesa otopiti. Izrežite na komadiće i pospite po salati. Umjesto ploški, možete popržiti kockice slanine.

Čips od parmezana

  • parmezan u komadu

priprema

  1. Parmezan u komadu naribajte, pospite po papiru za pečenje i prebacite ga na lim. Pecite ga 4-5 minuta u pećnici zagrijanoj na 190 stupnjeva.
  2. Još tople komadiće sira priljubite uz valjak za tijesto i ostavite da se ohlade, pa ih pospite po salati.

Košarice od sira

priprema

  1. Kolute naribanog parmezana stavite na papir za pečenje pa ih pecite u pećnici dok ne postanu zlatnosmeđi.
  2. Dok su vrući, priljubite ih uz veliku šalicu i ostavite da se ohlade.

Preporučujemo