Malene i čudotvorne, chia sjemenke su prava super hrana modernog doba

Chia sjemenke (lat. Salvia hispanica) plod su biljke iz porodice metvice, koja raste u Meksiku i Gvatemali.

Sadrže velike količine željeza, kalcija, omega-3 nezasićenih masnih kiselina, kao i ostalih tvari korisnih za zdravlje. Dokazano snizuju kolesterol i visoki krvni tlak, te poboljšavaju san i podižu dobro raspoloženje.

Reguliraju probavu i drže apetit pod kontrolom jer pružaju dugotrajan osjećaj sitosti. Izvrsne su kod menstrualnih bolova, obiluju vitaminima A,D, K,E, te vitaminima B skupine. Tijelo opskrbljuju proteinima, te su osim kalcijem, bogate i kalijem, bakrom, željezom, manganom i cinkom.

Njihov najveći trik je da mogu upiti velike količine vode i povećati svoj volumen do 12 puta.

Same po sebi nemaju specifičan okus, a vrlo ih je lako uključiti u prehranu budući da njihova upotreba nije zahtjevna. Možete ih jesti sirove, namočene u voćnom soku, mlijeku ili ih posipati preko jutarnjih žitarica.

Budući da odlično upijaju vodu kao i masnoću, možete ih koristiti kod zgušnjavanja variva i umaka.

Ove sjemenke mogu zamijeniti i jaja, jedna žlica chia sjemenki zamjenjuje jedno jaje u receptu. Dovoljno je u zdjeli pomiješati 1 žlicu sjemenki s 3 žlice vode pa ih pustiti da bubre 15 minuta kako bi se stvorila želatinasta masa.

Donosimo vam jednostavan recept kako da napravite zdrav i ukusan puding od chia sjemenki.

Čokoladni puding

  • 1 dcl bademovog mlijeka
  • 4 žlice chia sjemenki
  • 1 žlica kakao praha
  • 1 žlica sladila po želji (kokosov šećer, med…)

priprema

  1. Izmiješajte sve sastojke u zdjeli i stavite smjesu u hladnjak na 15-30 minuta da sjemenke nabubre.
  2. Prije posluživanja ukrasite po želji ili uz puding poslužite omiljeno voće,

Preporučujemo