Iako ga najčešće jedemo svježeg na salatu, crveni kupus može se pripremiti i na mnoge druge načine. Ako mu tijekom pirjanja dodate malo octa, zadržat će svoju tipičnu ljubičasto-crvenu boju

Crveni kupus nešto se teže probavlja od bijelog kupusa, stoga ga je preporučljivo pripremati  uz dodatak začina poput timijana, lovorova lista i kima kako bi ubrzali probavu.

Crveni kupus podjednako je bogat vitaminima i mineralima kao i bijeli kupus, a sadrži  željezo, kalij, kalcij, fosfor, magnezij, bakr, cink, natrij, mangana…

Od vitamina, sadrži karoten (provitamin A), vitamina E, vitamine B skupine, a najviše – vitamina C, kojeg sadrži čak i više od bijelog kupusa.

Premda se kupus može kuhati, peći ili pirjati, ipak je najzdraviji kada se jede sirov jer tada u sebi ima najviše hranjivih sastojaka.

Isprobajte crveni kupus na nov način koji će svakoga oduševiti, kako izgledom, tako i okusom…

Sarmice od crvenog kupusa s nadjevom od mesa i gljiva

  • 1 glavicu crvenog kupusa  (oko 1 kg)
  • 2 luka
  • ulje
  • voda
  • 10 g sušenih gljiva
  • sol, papar
  • krušne mrvice
  • 500 g mljevene govedine
  • 100 g jogurta
  • žličica brašna

priprema

  1. Očistite glavicu crvenog kupusa. Čitavu glavicu kuhajte 3 min u posoljenoj uzavreloj vodi. Odvojite 8 listova te im odrežite vanjski tvrđi dio.
  2. Ostatak kupusa narežite na četvrtine i zatim na tanke trakice. Oljuštite 2 luka, nasjeckajte ih na kockice i pirjajte oko 10 min na ulju sa 300 g narezanog kupusa.
  3. U 125 ml vode namačite sušene gljive pa umiješajte 1 začine i krušne mrvice. Dodajte pirjani kupus i meso te sve dobro promiješajte.
  4. Nadjevom napunite listove kupusa, smotajte ih, povežite kuhinjskim koncem i 5 min pržite na ulju sa svih strana. Zalijte ih sa 250 ml vode, poklopite i pirjajte 35 min.
  5. Pomiješajte jogurt sa žličicom brašna, dodajte sarmicama i ostavite da pirja sljedećih 5 minuta.

Preporučujemo