Grašak se može pripremiti na razne načine: kao ukusan prilog, glavno jelo ili pak gusta juha koja će vas grijati za hladnih dana

Grašak se za prehranu koristi od davnina, pronađen je u starogrčkim grobovima 6000 godina pr. Kr., i u 5000 godina starim arheološkim slojevima u južnoj Rusiji.

U Europu stiže početkom srednjeg vijeka u vrijeme velikih seoba naroda, a već u 17. stoljeću rado su se pripremala jela od graška.

Spada u porodicu mahunarki, te ima visoku hranjivu vrijednost, obiluje vitaminima, mineralima, odličan je izvor vlakana i hranjivih tvari koje pomažu u očuvanju zdravlja.

Svježi grašak je odličan izvor vitamina C, dok ga u osušenim plodovima ima samo u tragovima.

Grašak će vas opskrbiti vitaminima neophodnima za proizvodnju energije tijela, dobar rad živčanog sustava i brz metabolizam.

Odličan je u raznim varijantama jela na žlicu, a mi vam predlažemo da isprobate odličan zeleni pire koji će vas sigurno oduševiti.

Pire od graška

  • 500 g suhog graška
  • sol
  • mljeveni papar
  • 300 ml toplog mlijeka

priprema

  1. Grašak očistite, stavite u veliku posudu u 1,5 l hladne vode i ostavite da se namače preko noći. Kuhajte ga u istoj vodi na srednjoj vatri 40 do 50 minuta.
  2. Kad grašak omekša, ocijedite ga, izmiksajte i propasirajte. Začinite ga solju i paprom pa umiješajte mlijeko.

Preporučujemo