Već godinama odgađate onaj famozni ponedjeljak kad biste trebali započeti dijetu, i to samo zato što je vaša lijenost veća od vaše volje? Za sve one koji se prepoznaju u prethodnoj rečenici donosimo superjednostavnu dijetu s ukusnim obrocima koji se mogu pripremiti za samo 15 minuta

Lijenost i dijeta – čini se da baš i ne idu zajedno, zar ne?

Upravo zbog svoje lijenosti da se natjeraju na disciplinu, tj. da pripremaju obroke i da općenito razmišljaju o jelima, mnogi nikako da započnu dijetu. Ali ima lijeka i za to!

S laganim, jednostavnim jelima, koja vam ovdje predlažemo, moguće je biti na dijeti i gubiti kilograme. Za pripremu i kuhanje svakog obroka potrošit ćete svega 15 minuta.

Osim toga, nudimo vam i četiri ‘brze’ bazične namirnice za doručak i večeru od kojih možete pripremiti ukusne, ali kalorijama siromašne obroke.

Još jedna predivna ‘nuspojava’ ove dijete: ostat će vam dovoljno vremena za kućanske obveze, ali i za odmor i relaksaciju.

Vrijeme relaksacije neizmjerno je važno, pokazala je jedna američka studija, koja tvrdi da nije samo nepravilna prehrana krivac za debljinu.

Krivci za debljinu kod gotovo 70 posto žena u dobi od 30 do 40 godina koje su sudjelovale u spomenutom istraživanju jesu stres i brige koje se ‘nakupljaju’ na bokovima, odnosno koje se odražavaju na njihovoj tjelesnoj težini.

Također, kod osoba koje su cijeli dan u žurbi kilogrami će se sporije topiti nego kod onih koji znaju stati na loptu i kod jednakog unosa kalorija u organizam.

Naravno, u užurbanoj svakodnevici nije uvijek jednostavno naći malo vremena za odmor i opuštanje.

Kako funkcionira naša dijeta za lijene?

Ujutro je obvezan doručak bogat proteinima, a za ručak odaberite neki od naša tri ponuđena recepta. Večernji obroci također trebaju biti kuhani i bogati proteinima.

Savjet plus:

Pijte vodu, ali i napitak za koji vam u nastavku donosimo recept.

Pomiješajte 8 čaša vode, 1 žličicu naribanog đumbirova korijena, 1 svježi krastavac narezan na ploške i 12 listića metvice i ostavite tijekom noći. Procijedite i pijte tijekom dana.

Moćna četvorka za konkretan doručak:

Svježi sir

Svježi sir s manje masnoće idealna je namirnica za one koji su na dijeti – može poslužiti kao zamjena za maslac, kao desert ako u njega dodate voće ili pak kao dodatak glavnim jelima.

Sir je izvrstan dodatak salatama – primjerice, u tren oka možete napraviti salatu od rajčica, krastavaca, komadića kuhane šunke i sira.

Kako biste podigli okus salate, dodajte začine poput papra, bosiljka, vlasca i curryja ili prelijte smjesom od ajvara i jogurta.

Kuhana šunka

Kuhana i prešana šunka imaju veliku prednost jer su siromašne mastima te su odličan dodatak ne samo sendviču nego i salatama i umacima.

Dobra vijest za one lijene: u većim trgovinama postoje vakuumirani paketi naribane ili nasjeckane šunke.

Hrskavi kruh

Švedski hrskavi kruh napravljen bez kvasca, od integralnog brašna i sjemenki, pravo je rješenje za one koji ne mogu zamisliti konzumaciju variva bez kruha.

Također, ovaj je kruh dobar dodatak salatama od povrća i laganim juhama jer povećava osjećaj sitosti.

Ako ga jedete za doručak, kombinirajte ga sa svježim povrćem (rajčicama, krastavcima, paprikama), svježim sirom, namazom ili pekmezom.

Ajvar

Kremastom namazu od paprika, rajčica i patlidžana rijetko tko može odoljeti.

Zbog velike količine ulja dosta je kaloričan, pa ga konzumirajte u malim količinama miješajući ga s jogurtom, mliječnim namazima i s kravljim sirom.

Možete napraviti i ukusan pesto od ajvara: 1 žlicu ajvara pomiješajte s 20 g bosiljka i 1 žlicom maslinova ulja. Popaprite, posolite i namaz je gotov!

Moćna četvorka za topli obrok:

Mahunarke

Grah, grašak, leća i ostale mahunarke izvrsne su namirnice kojima ćete postići dugotrajnu sitost i koje će tijelu dati energiju.

Kako bi postale namirnice pripremljene u tren oka, najbolje je upotrijebiti grah, grašak i ostale mahunarke iz limenke. Ako ih želite jesti svježe skuhane, odaberite leću (primjerice, beluga) ili grašak jer će te namirnice brže biti gotove.

Riblji fileti

Zamolite trgovca u ribarnici da vam ribu koju ste kupili filetira i očisti te podijeli na porcije, a ako u blizini nema ribarnice, poslužit će i zamrznuta riba.

Možete je kratko popržiti u tavi s malo ulja ili ih ispeći u pećnici zamotanu u aluminijsku foliju. Riba je osobito ukusna ako u foliju dodate povrće, poput paprike.

Dobar je odabir masnija riba, poput lososa i tune, koja sadrži iznimno zdrave masnoće.

Odresci gotovi u tren oka

Gotovi su za nekoliko minuta i gotovo da ne sadrže masnoće. Osim toga, idealan su obrok za one koji žele smršavjeti, a usto su i lijeni.

Prže se, naravno, na naglo, a možete ih pripremiti bez ikakvih dodataka, osim s paprom i soli, ili ih možete prethodno marinirati (primjerice, s ajvarom ili pestom). Dobra vijest je da ih možete kombinirati sa svakom vrstom povrća.

Povrće iz ‘dubokog’

Zamrznuto povrće iznimno je praktično jer je već očišćeno i nasjeckano. Usto, kako se svježe povrće naglo zamrzava, ono ne gubi hranjive tvari.

Osobito se to odnosi na mrkvu i grašak, a kupus i kelj zamrzavanjem ipak gube do 45 posto nutrijenata. Povrće iz dubokog kuhajte na pari ili kratko popržite u tavi.

Pri kupnji obratite pozornost na to jesu li u povrće dodani šećer ili sol – odaberite ono bez dodataka.

Preporučujemo