Više nikad ne morate zaspati gladni! Donosimo vam popis namirnica koje bez straha možete konzumirati prije spavanja a da se ujutro ne osjećate napuhano poput balona

Ako vas često glad uhvati kasno navečer, zapitajte se kako jedete tijekom dana. Raspoređujete li obroke dobro?

Reorganizirajte svoj jelovnik zato da vas navečer, prije spavanja, ne uhvati glad. Ipak, bez obzira na trud, ponekad vas glad neće zaobići pa smo odabrali namirnice za kojima bez straha možete posegnuti kasno navečer a da se ujutro ne osjećate napuhnuto poput balona.

Odrecite se loših navika

Meteorizam – plinovi u probavnom sustavu – uzrokuje stvaranje plinova i nadutost. Plinovi u probavnom sustavu najčešće se stvaraju gutanjem zraka (aerofagija).

Izbacivanje zraka iz želuca, tj. podrigivanje, uzrokovano je lošim navikama za vrijeme jela, primjerice time što istovremeno govorimo i jedemo.

Nadalje, halapljivo jedenje, nedovoljno žvakanje i srkanje također uzrokuju napuhnutost.
Treba izbjegavati i pušenje te žvakanje žvakaćih guma.

Nadutost se često javlja i nakon uzimanja ovih namirnica: cvjetače, češnjaka, gaziranih pića, grožđa, jabuka, šljiva, mlijeka, sladoleda…

Međutim, napuhnutost može potjecati i od psiholoških faktora. Nedovoljno sna i stres uzimaju danak na cjelokupno zdravlje, pa tako i na zdravlje probavnog sustava.

Nastojte spavati minimalno sedam sati dnevno te se naučite nositi sa stresnim situacijama.

Ne zanemarujte doručak

Ljudi danas, baš kao i nekoć stari Rimljani, više pažnje poklanjaju poslijepodnevnim i večernjim obrocima, dok preskaču doručak.

Stari Rimljani su, primjerice, imali prandium, ručak, i convivium, večeru. Nisu se pretjerano zamarali doručkom, a ručak su, iako je bio važan, jeli stojećki – s nogu.

Večera je bila bogata i obilna, za idealan završetak dana. Oni se nisu pitali je li to dobro ili loše, nego su bez straha ugađali svojim nepcima. Kao, uostalom, često i mi sami. Preskačemo doručak, ručamo na brzinu, a svu pažnju posvećujemo večeri.

Postoji uistinu stotinu mitova o jedenju, posebno o kasnonoćnom jedenju. Ako možete, doista izbjegavajte jesti navečer. Posljednji obrok pojedite četiri sata prije spavanja.

Ali glad ne pita – ako vas uhvati, posegnite za obrokom koji sadrži do 200 kalorija.

Pokušajte cijelo vrijeme voditi dnevnik prehrane – zapisujte koja vas hrana ne napuhuje, odnosno koja dobro djeluje na vaš organizam.

Najbolji načini da zavarate glad i održite vitku liniju

Saznajte koja je riba najbolji izbor, tko je ‘maneken’ među sirevima i zašto je zelena salata kraljica među povrćem.

Meso i riba

Najbolja i najzdravija hrana nije isključivo vegetarijanska. Pileće i pureće meso možete bez straha jesti navečer. Riba je također odličan izbor, osobito srdela.

Mlijeko

Mlijeko (ako dobro podnosite laktozu) možete popiti prije spavanja. Ono sadrži kalcij koji, među ostalim, pomaže u regulaciji tjelesne težine.

Ako šalici mlijeka dodate zobene pahuljice, dobit ćete potpuni obrok. Ako pak ne volite mlijeko, izaberite jogurt. U neograničenim količinama možete jesti i svježi (posni) sir.

Ima malo kalorija i masti te kazein, bjelančevinu, zahvaljujući kojoj osjećaj sitosti dulje traje.

Ne zovu ga bez razloga ‘manekenom’ među sirevima. Stavite u njega, primjerice, borovnice, žlicu lanenog ulja i žlicu orašastih plodova – i dobit ćete hranjiv i ukusan obrok za kojim ćete posezati svaki put kad osjetite glad.

Voće

Ljeti će vam odlično za rashlađivanje i ‘varanje’ osjećaja gladi pomoći voće (dinja, grejp, lubenica). Ovo voće možete i zamrznuti, a ono će zadržati teksturu i okus kao i svježe.

Važno je jedino da voće (koje se inače može guliti) prije stavljanja u zamrzivač ogulite.

Orašasti plodovi su također pametan odabir za zadnji obrok u danu. Birajte bademe i orahe, no ne pretjerujte u količini – neka mjera bude veličina vaše šake.

Povrće

Od povrća je idealna zelena salata. U prilog joj ide to što ima toliko nizak glikemijski indeks (sporo podiže razinu šećera u krvi) pa se preporučuje svima.

Ako se ipak ne vidite kako u trenucima kasnonoćnih napadaja gladi grickate zelenu salatu, tikvice su također super odabir.

Narežite ih na trake te ih umočite u iscijeđeni sok od limuna. Ostavite ih tako neko vrijeme, a potom ih prelijte s nekoliko kapi maslinova ulja. Slobodno grickajte i mrkvu.

Preporučujemo