Prvi obrok u danu je najbitniji jer bi nam trebao osigurati oko 25% dnevnih energetskih potreba

Savršen početak dana za svakoga je drukčiji – netko odmah pije kavu ili čaj, netko uključi omiljenu radijsku postaju, netko se izležava nekoliko minuta…

No, bez obzira na to jeste li spavalica ili ranoranilac, doručka se ne biste trebali odreći. To nam je dobra ‘startna’ osnova za dan, a i štiti nas od napadaja gladi koji mogu uslijediti ako ujutro ništa ne jedemo.

Budući da naše tijelo i noću troši energiju, ‘spremnici’ ujutro moraju biti puni. Inače će vam se već oko podneva radni kapacitet smanjiti.

Doručak je, dakle, najvažniji obrok i trebao bi osigurati oko 25 posto energetskih potreba. Zbog toga su ugljikohidrati, koji se brinu za dotok nove energije, vlakna (za dobru probavu) te vitamini i mineralne tvari izvrsna kombinacija za jačanje imuniteta.

Kod onoga tko ujutro nađe još i vremena za uživanje, stres nema nikakve šanse.

Za gurmane

Jutarnji mrgudi to zasigurno neće razumjeti, ali tko voli dobro i fino jesti, neće mu biti problem ustati ujutro ranije i napraviti palačinke s medom ili džemom ili pak omlet sa sirom i povrćem. Mmmm…

Za poklonike fitnesa

Snagu za početak dana dobit ćete visokovrijednim doručkom koji se sastoji od puno vlakana, bjelančevina i vitamina. Primjerice, integralni kruh s krastavcima i svježim sirom ili hrskavi kruh sa skutom i rajčicama.

Za znalce

Posao može čekati, prvo ćemo u miru doručkovati! Kava ili čaj, svježe pecivo na koje smo stavili sir i salamu… Nakon toga se zasladite kroasanom punjenim čokoladom. Zatim komad svježeg voća ili sok od svježe cijeđene naranče koji će biti prava vitaminska injekcija.

Za one u žurbi

Nemate vremena za doručak pa  na odlasku u minuti istresete u sebe šalicu  kave? Bilo bi dobro da nađete vremena za žitarice, i to one sa sušenim voćem. Dodajte još malo mlijeka ili jogurta i ekspresni zdravi doručak je gotov.

Preporučujemo