Navodimo četiri temeljna pravila kombiniranja namirnica za zdravu i uravnoteženu prehranu

1.bjelančevine

Bjelančevine jedite samo uz povrće, koje ne sadrži škrob. Bjelančevine mogu biti životinjskog podrijetla (meso, perad, jaja, mliječni proizvodi i riba) te biljnog, kao što su orašasti plodovi i sjemenke.

  • Bjelančevine se dobro slažu s povrćem koje ne sadrži škrob. U takvo se povrće ubrajaju rikula, šparoga, paprika babura, kineski kupus, brokula, kelj pupčar, mrkva, cvjetača, raštika, krastavci, kelj, salata, špinat i blitva.
  • Bjelančevine se ne slažu sa škrobom. Škrobne namirnice su žitarice, kruh i krekeri te škrobno povrće kao što je krumpir (bijeli i slatki), zimska bundeva, jam, pastrnjak, kukuruz i grašak drugim riječima, ne biste trebali jesti meso i krumpir ili hamburger. Umjesto toga, možete jesti meso s brokulom pripremljenom na pari ili pljeskavicu sa salatom.

2. Žitarice

Žitarice se dobro slažu sa svim vrstama povrća, i škrobnim i onima koje ne sadrže škrob.

3.Voće

Voće jedite samo za sebe, na prazan želudac. Ono se vrlo brzo probavlja pa, ako ga kombinirate s bjelančevinama ili ugljikohidratima, možete usporiti probavni proces, što izaziva unutarnju fermentaciju i neugodne simptome.

Neki ljudi dobro podnose voće s orašastim plodovima i sjemenkama (primjerice, jabuka i maslac od badema), a oni se i inače slažu.

Međutim, lubenice uvijek jedite posebno jer se probavljaju najbrže od svega voća, a ne slažu se s drugim vrstama hrane.

4.Masnoće i ulja

Masnoće i ulja možete jesti sa svim namirnicama osim voća.

Ideje za doručak

  • Kriške jabuke kuhane na pari s cimetom. Narežite zelenu jabuku sorte Granny Smith ili Gala na kriške i skuhajte je u šalici vode ocijedite vodu i pospite žličicom cimeta. Možete dodati kokosov maslac.
  • Zdjelica svježeg bobičastog voća. Ako su vam potrebne bjelančevine i masnoće da bi vam razina šećera u krvi bila uravnotežena, dodajte malo maslaca od badema ili kokosa.
  • Jaja. Najlakše se probavlja omlet pečen na laganoj vatri, a potom poširana ili meko kuhana jaja.
  • Juha. Za doručak jedite povrće! Krepka juha od kosti ili vegetarijanska juha te zanosno slatka juha od tikvica i bundeve.
  • Kašasti sokovi
  • Ostaci od jučerašnjeg obroka. To je prava ‘brza hrana’, zato što je samo trebate podgrijati i uživati u njoj.
  • Vafli ili palačinke bez žitarica s neprerađenim maslacem ili kokosovim uljem.
  • Zdjela pahuljica od kvinoje, heljdina kaša, heljdine pahuljice ili cjelovita zob bez glutena. Te namirnice možete kupiti u trgovinama zdrave hrane. Preporučujemo da zrna najprije namočite, a onda nastavite prema uputama, samo što količinu vode za kuhanje trebate smanjiti za pola šalice.
  • Takva kaša može biti blago slatka ili začinjena, a možete joj i samo dodati malo organskog kokosova ulja, neprerađenog organskog maslaca ili organskog masla.
  • Slatki kruh od kvinoje ili od heljdina brašna. To je ukusna zamjena za zobene pahuljice.

Ideje za ručak ili večeru

  • Pire od mrkve i zelenog povrća i odresci od piletine, puretine, janjetine ili junetine sa salatom
  • Pire od korijena celera i pile s brokulom kuhanom na pari
  • Juha od kelja i mrkve
  • Vegetarijanski pire sa salatom
  • Štruca od prosa s proljetnom salatom
  • Kremaste pahuljice od heljde s pirjanim prokulicama
  • Pilav od kvinoje, brokule i poriluka s pilavom od prosa

Preporučujemo