Posebno ukusno povrće ne služi samo za aromatiziranje umaka i juha nego ima puno širu primjenu. Kao glavno jelo pravo je iznenađenje i to - vrlo ugodno!

Poriluk je  u najbližem srodstvu s crvenim lukom, češnjakom, drobnjakom i ostalim vrstama luka te posjeduje slične karakteristike, ali znatno blaži okus i miris.

Sirovi poriluk odličan je izvor mangana, a dobar izvor željeza, folne kiseline, vitamina C i B6, a kuhanjem se smanjuje količina vitamina i minerala.

Prilikom kuhanja, preporučuje se poriluk (kao i ostalo povrće) staviti u vruću vodu umjesto u hladnu kako bi se spriječio izraziti gubitak dragocjenih sastojaka.

Pri kupnji poriluka obratite pozornost na njegovu čvrstoću i boju. Bijeli dio poriluka na dodir mora biti čvrst i bez mrlja, a zeleni listovi izrazite boje i usko priljubljen.

Priprema poriluka

Čišćenje

Najprije odrežite vanjsko lišće i korijen. Zarežite po dužini zeleni dio, po potrebi i dio bijeloga dijela.

Pranje

Lagano trljajte i rastvarajte listove pod mlazom vode. Dalje ga pripremajte prema receptu. Ne ostavljajte ga uronjenog u vodu jer će oksidirati i poprimiti gorkast okus.

Poriluk – kulinarska poslastica za razne namjene

Muffini

Klasično tijesto za slane muffine može se oplemeniti porilukom, domaćim sirom i, primjerice, ementalerom. Brzo se peku, a dobro dođu kao brzi obrok.

Antipasti

Poriluk je dobar i za predjelo: blanširajte ga, propirjajte na maslacu s malo zgnječenog češnjaka i začinite s malo balzamičkog octa.  Pospite zlatno poprženim pinjolima.

Relish

Aromatičan prilog može se napraviti od filetiranih kriški naranče, poriluka, nesoljenih kikirikija, šećera i đumbira. Zahvaljujući voćnoj, kiselo-slatkastoj noti paše uz jela od ribe i mesa

Preporučujemo