Kad se za hladnih dana na stol stavi lonac s vrućim varivom, nitko neće ostati ravnodušan

Mahunarke, od kojih u prehrani rabimo zrela zrna sušena na zraku – najčešće grašak, grah, leću i soju – bogate su bjelančevinama i željezom.

Osim toga sadrže mnoge balastne tvari.

Omekšati ih ili ne?

Grah, grašak, pa i neoljuštenu leću treba omekšati u dosta vode. Mahunarke su u pravilu spremne za kuhanje kad im se volumen udvostruči.

Budući da voda u kojoj ste ih omekšavali sadrži neprobavljive tvari, treba je proliti. Omekšavanje mahunarki prije spravljanja čini ih sočnijima, a skraćuje se i vrijeme kuhanja.

Mali ili veliki?

Leća se obično u trgovinama nudi oljuštena. Iako u nas nije toliko popularna, trend spravljanja leće postaje sve veći. Ima raznih sorta, i različita su okusa. Krupnija zrna su ukusnija.

Vrijeme kuhanja također ovisi o sorti i veličini leće, a iznosi od 30 do 120 min. Žutu i crvenu leću nije potrebno omekšavati prije spravljanja.

Savjet
Ako možete nabaviti sitnu zelenu leću, svakako je kušajte. Posebna je okusa i crna. Obje se sorte brzo skuhaju, a okus im je vrlo rafniran.

Začini – koji i kada?

Sol i kisele začine (kao što je ocat) dodajte leći tek nakon kuhanja. Naime, ti začini produžavaju proces kuhanja ako ih se doda na samom početku.

Doznajte još nešto o grahu!

  • Iz Italije potječe mekani bijeli grah cannellini.
  • Šareni grah, kao i onaj smeđi, treba se više kuhati, a odličan je za salatu. Crni grah je slatkast, a nakon kuhanja ostaje tvrđi i lijepo izgleda.
  • Adzuki grah je sitan, crvene je boje i slatkasta okusa.
  • Patuljasti francuski grah krem je boje, a zna biti i zelenkastih nijansa. Vrlo često ga možete pronaći u trgovinama u limenci.