Namirnice koje sadrže ugljikohidrate, kao što su proizvodi od žitarica ili krumpira, posljednjih godina nisu baš omiljene. Posljedica je to jačanja trenda dijeta s malo ugljikohidrata, kao što su Atkinsonova dijeta ili paleodijeta koja se temelji na načinu prehrane iz kamenog doba.

Umjesto ugljikohidrata kod takvih su dijeta u prvom planu namirnice koje sadrže bjelančevine i masti, kao što su meso ili jaja, na temelju čega dolazi do gubitka kilograma i postizanja dobre forme.

Većina nutricionista, međutim, takve prehrambene metode smatra opasnima i upozorava: povećani unos masti može dovesti do začepljenja arterija i prouzročiti poteškoće kao što su glavobolja, grčevi u mišićima i mučnina.

Jedna je međunarodna studija čak dovela do zaključka da način prehrane koji obiluje bjelančevinama, a siromašan je ugljikohidratima, povećava rizik od srčanog infarkta ili moždanog udara.

Ujedno se i učinak mršavljenja kod dijeta utemeljenih na bjelančevinama nije pokazao osobito trajnim: većina osoba koja su smršavjele zahvaljujući takvim dijetama su nakon jedne ili dvije godine ponovno vratile nekadašnju težinu ili su se čak i više udebljale.

Ravnoteža je, čini se, najbolji put.

Preporučujemo