Postoji više od stotine različitih vrsta mrkve različitih boja i veličine. Osim najpopularnije narančaste mrkve, tu su još bijele, žute, crvene i ljubičaste mrve. Bez obzira hoćete li mrkvu grickati sirovu, umiješati je u slasne salate, kuhati na pari ili peći ,sigurno je da ćete svom organizmu darovati obilje vitamina i minerala. A sladak okus dodatno će izmamiti osmijeh na vaša lica.

Mrkva potječe iz Južne Azije odakle se, pretpostavlja se, od 10. stoljeća počela širiti Sredozemlju. U 12. stoljeću mrkva je stigla u zapadnu Europu i Kinu. Danas se uzgaja u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi.

Primjena u medicini

Sadrži provitamin A, karoten, za koji se tvrdi da može pomoći u rješavanju problema s vidom. Bogata je i vitaminima B, C, E i H, a od važnih elemenata sadrži pretežno kalij, natrij, kalcij, magnezij, fosfor, sumpor, mangan, željezo, bakar i cink.

Zahvaljujući ovim svojstvima konzumiranje mrkve poboljšava imunitet, pomaže kod zatvora, jača srce i krvne žile, korisna je za trudnice, baš kao i za razvoj i rast djece.

Osim toga, pridonosi lijepom i zdravom izgledu kože, ubrzava zacjeljivanje rana, jača sluznice u tijelu, a među ostalim navodno i poboljšava mušku plodnost i potenciju.

U narodnoj medicini primjenjuje se protiv nervoze, astme, problema s kožom, bolesti jetara, žutice i crijevnih upala.

Pri kupovini mrkve obratite pažnju na nekoliko stvari kako biste odabrali najbolje.

Najukusnija mrkva je ona najčvršća i relativno ravna jarke boje, narančasta boja je odraz količine karotenoida u plodu. Šećer u mrkvi koncentriran je u njenoj srži pa su tako deblje mrkve,često i slađe.

Izbjegavajte kupnju ispucale mrkve i one čiji je korijen prerazgranat jer ćete najveći dio morati baciti. Također izbjegavajte mekanu mrkvu koja je izgubila čvrstoću jer su to znakovi da je stara i da je izgubila svježinu.

Obratite pažnju i na gornji dio mrkve, ispod listova, ukoliko je taman, mrkva više nije svježa.

Mogućnosti u kuhinji

Mrkva se često jede sirova, cijela ili naribana u salatama, ali jednako tako i termički obrađena u juhama ili umacima, kuhana, pirjana ili pečena kao prilog uz mesna jela.

U juhama se često kombinira s celerom i lukom. Od nje se jednako tako može pripremiti svježi sok izvanrednog okusa, koji je među najomiljenijim povrtnim sokovima, a odličan je i pire od kuhane mrkve.

Isprobajte jednostavan recept za salatu od mrkve koja će oplemeniti svaki obrok

Salata od mrkve

  •  3 mrkve srednje veličine
  • svežanj peršina
  • 1 žlica ekstra djevičanskog maslinovog ulja
  • 1 žličica soka od limuna
  • 1 režanj češnjaka
  • sol, papar

priprema

  1. Mrkve operite,ogulite te ih naribajte. Sitno nasjeckajte peršin te ga pomiješajte s maslinovim uljem, limunovim sokom i sitno sjeckanim češnjakom.
  2. Pripremljenu mješavinu prelijte preko naribanih mrkvi te posolite i popaprite po želji. Salata će biti još ukusnija ako prije posluživanja odstoji u hladnjaku.