Meso i salata dobra su kombinacija ako pazite na kilograme, no kako u sezoni roštiljanja (koja je u punom jeku) izbjeći ‘zamke’ koje loše djeluju na liniju? Kalorije se skrivaju u prilozima i umacima, a mi vam otkrivamo najbolje alternative

S roštilja

Pileća prsa bez kože imaju vrlo malo kalorija, na 100 g mesa dolazi 100 kcal. U tom smislu su prihvatljivi i riba ili teleći i svinjeći odrezak bez masnoća.

Ima li na mesu masnoće, ona će popraviti okus i dati mesu bolju sočnost, no na tanjuru radije uklonite masni komad.

Pripazite s kobasicama. Čak i u kobasicama od piletine i puretine često ima puno masnoće i šećera. U tom slučaju najbolje je čitati deklaracije ili se raspitati kod mesara kod kojeg su kobasice kupljene.

profimedia-0102179465

Povrće naravno uvijek dolazi u obzir, s tim da ga ne biste trebali utopiti u ulju od roštilja.

Prilozi

Želite li sezonu roštiljanja preživjeti, a da ne nabacite koji kilogram, tada trebate izbaciti krumpir salatu ili salatu od tjestenine s majonezom, kruh s roštilja premazan maslacem i češnjakom ili masna predjela.

Dobra alternativa su zelena salata s dresingom od ulja i octa, prutići od povrća, salata od rajčice i krastavaca. Čak i srednje veliki krumpir pečen u foliji neće vas opteretiti s oko 60 kcal.

Umaci

Najbolje bi naravno bilo potpuno izbjegavati umake, no problem je što tada hrana nema onaj okus na koji ste navikli. Tada pokušajte sa senfom ili umakom od rajčice koji nema puno šećera.

profimedia-0094666970

Napravite umake i namaze od posnog svježeg kravljeg sira ili jogurta sa začinskim travama, no svakako izbjegavajte gotove umake s majonezom ili uljem.

Oni su naime stvarno kalorični i na 100 g umaka dolazi i do 600 kcal. U usporedbi s ovim umacima, umaci na bazi rajčice za klasični roštilj su dijetalni.

Napitci

Puno alkohola donosi i puno kalorija. Primjerice, 3 dl piva ima oko 125 kcal, a ista količina piva, samo onog bezalkoholnog, ima dvostruko manje kalorija – oko 75.

Ako ipak želite popiti malo alkohola, žeđ utažite gemištom ili bevandom. Jedno je jasno, voda i nezaslađeni hladni čajevi su najzdraviji.

Usporedna tablica kalorija – lagane alternative

  • Kobasica s roštilja – 272 kcal
  • Teleći odrezak – 115 kcal
  • Kruh s roštilja s maslacem – 318 kcal
  • Krumpir pečen u foliji – 68 kcal
  • Pšenično pivo – 46 kcal
  • Voda – 0 kcal
  • Salata od krumpira s majonezom – 175 kcal
  • Salata od krumpira bez majoneze – 88 kcal
  • Salata od krastavaca s dresingom od jogurta – 130 kcal
  • Salata od kupusa s octom i uljem – 84 kcal
  • Cheesecake – 321 kcal
  • Banana s roštilja – 90 kcal
  • Kečap – 112 kcal
  • Senf – 66 kcal

Preporučujemo