Mladi listići raznih jestivih biljaka vrlo su aromatični i lijepo izgledaju u jelima te su pravi hit proljetne kuhinje. Osim što čine odličnu salatu, ukusne su i u kombinaciji s omiljenim proljetnim povrćem poput rotkvica i šparoga

Pir

Prapšenica, ponegdje pomalo zaboravljena, a u nekim europskim kuhinjama specijalitet, polako – ali sigurno – doživljava kulinarsku renesansu. Sadrži mnoge vitalne tvari potrebne organizmu i višenamjenska je u kuhinji.

Na tržištu je moguće kupiti pir u osnovnom obliku, ali i pirovo brašno, tjesteninu i mlijeko, dok se od njega rade mnogi obroci: od doručaka, do deserata i vrhunskih kolača.

Osim što pir sadrži vrijedne aminokiseline u odličnom omjeru te ugljikohidrate, sadrži i masti, vitamine B skupine i vitamin E i K, te mnogobrojne minerale (željezo, fosfor, kalcij, magnezij, i mnoge druge).

Budući da sadrži slabiji oblik glutena, pir je žitarica koju podnose i osobe intolerantne na gluten, ali i oboljeli od celijakije.

Potočarka

Odlična je sirova (ali i kuhana) na salatu, u juhama i jelima sa svježim sirom i krumpirom. Potiče izmjenu tvari u organizmu, a svaki je listić odličan lijek protiv proljetnog umora.

Ova mala riznica vitamina sadrži veće količine željeza od špinata i više vitamina C od limuna i naranče.

Njezina ljekovitost je neupitna, a između ostaloga odlična je za ublažavanje groznice, pomaže kod umora i malaksalosti, čisti krv i pluća, povoljno djeluje kod dijabetesa, smiruje želučane i crijevne tegobe i još mnogo toga. Pravo je vrijeme da ovu ukusnu i dragocjenu biljku uvrstite na svoj jelovnik.

Rotkvice

Osvježavajuće, ljutkaste i meko oble, savršena su prirodna grickalica. Probajte i listove blagih proljetnih sorti kao dodatak juhama, umacima i salatama. Eterična ulja rotkvice pospješuju metabolizam!

Siromašne su probavljivim ugljikohidratima, a obiluju vodom. Stoga je ovo povrće sjajan odabir za osobe koje žele izgubiti kilograme.

Budući da obiluje vitaminom C, folnom kiselinom i antocijaninima pomaže u izlječenju mnogih vrsta raka.

Šparoge

Veselimo se prvim mladim šparogama! Nadaleko cijenjenu delikatesu preporučujemo kao savršeno sredstvo za proljetno čišćenje organizma, ali samo uz lagani umak od ulja
i octa!

Šparoga ima bogatu nutritivnu vrijednost – sadrži vitamine A, K, B, C i E, folnu kiselinu, željezo, bakar, vlakna, mangan, kalij, kolin, cink, magnezij i selen.

Uz svoj bogat nutritivni profil, šparoga je siromašna kalorijama. 100 g šparoga sadrži tek 20 kalorija – što je čini idealnom namirnicom za mršavljenje.

Zahvaljujući saponinima i flavonoidima, šparoga ima snažna antiupalna svojstva. Zbog toga povoljno djeluje kod bolesti srca i krvnih žila.

Preporučujemo