Teško se oduprijeti porivu za slatkim i nije potrebno, dovoljno je da bijeli šećer zamijenite prirodnim, zdravijim zaslađivačima

Javorov sirup

Dobiva se od posebne vrste javorova drveta. Bogat je mineralima. Ima okus karamele i upotrebljava se za biskvite i peciva, preljeva se preko voćnih salata i palačinki. Vrlo su ukusni i bomboni od javorovog sirupa.

Zbog višeg glikemijskog indeksa ne preporučuje se dijabetičarima.

Agavin sirup

Pravi se od kaktusa agave i relativno je nov zaslađivač na tržištu. Svijetle je boje i laganog okusa, što znači da je pogodan za zaslađivanje sladoleda, pudinga i krema, ali i ostalih deserata. Ima nizak glikemijski indeks, no dijabetičarima se svejedno preporučuje oprez pri upotrebi ovog zaslađivača jer udio glukoze u agavinom sirupu varira od proizvođača do proizvođača.

Rižin slad

Zaslađivač koji se dobiva od rižina koncentrata. Sličan je medu, ali je manje sladak i blažeg okusa. Za razliku od meda, rižin slad sadržava polisaharide, tj. hrana složene šećere. To znači da postupno prolazi proces probave i stabilizira razinu šećera u krvi.

Odličan je za pripremu svih vrsta kolača i krema te slatkih napitaka jer se lako miješa s ostalim sastojcima i ne mijenja boju ni konzistenciju smjese koju pripremate. Rižin slad ima nizak ili srednji glikemijski indeks.

Stevija

Stevija je biljka koja nam dolazi s američkog kontinenta. Upotrebljava se kao zaslađivač i vrlo je ukusna zamjena za šećer. Dolazi u obliku tableta, praha i kapi, a za većinu nas to je nov zaslađivač. Postala je vrlo moderna jer se smatra da je korisna u liječenju od pretilosti i visokog krvnog tlaka.

Može se koristiti kao zaslađivač u svim vrstama kolača i deserata. No pazite – stevija je vrlo slatkog okusa pa je treba dozirati s oprezom.

Izvor: Sensaklub.hr