Sezonsko voće i povrće iznimno je važno u prehrani. Oplemenite kuhinju zdravim okusima zime. Neka se u vašoj platnenoj vrećici nađe sljedeće voće i povrće, prirodni preparati i ljekovite biljke...

Zeleno lisnato povrće

Istraživanje koje je objavio British Medical Journal pokazalo je da dnevni obrok od 106 grama zelenog lisnatog povrća smanjuje rizik od dijabetesa za 14 posto.

Bundeva

Bogatstvo beta-karotena čini bundevu jesensko-zimskim povrćem broj jedan. Posebno je ukusna juha od bundeve.

Daikon

Bijela rotkva slatkasta okusa djeluje antibakterijski i antikancerogeno. Napravite salatu od svježe naribanog korijena daikona i nekoliko kapi limunovog soka.

Češnjak

Malog ljutog borca protiv virusa i bakterija dodajte u jela potkraj kuhanja kako termičkom obradom ne bi izgubio ljekovitost.

Bukovača

Ova ukusna gljiva ima visoku koncentraciju polisaharida koji snižavaju razinu lošeg kolesterola i triglicerida (masnoća) u krvi.

Brokula

Sadržava gotovo dvostruko više vitamina C nego naranča, a istraživanja su dokazala i njezino antikancerogeno djelovanje.

Losos

Posegnite za sirovim lososom u sendvičima ili sushiju jer i u malim količinama snažno djeluje na zdravlje srca i krvnih žila.

Nar

Slatko-kisele bobice ovog ploda bogate su antioksidansima. Iscijedite ih u sok.

Jabuka

Ne propustite ovogodišnju berbu jabuka, po mogućnosti neprskanih. Jedna jabuka na dan neka bude vaš imperativ.

Kurkuma

Začin koji se najviše upotrebljava u indijskoj prehrani ima protuupalno, antikancerogeno, antivirusno i antibakterijsko djelovanje. Prstohvatom kurkume začinite rižu i kuhano povrće.

Med

Od domaćih proizvođača meda nabavite saće i žvačite ga svako jutro. Žvakanje saća preporučuje se kod problema s grlom, sinusima i zubnim mesom.

Mumio

Ovu tvar zovu još i planinske suze. Riječ je o medu, vosku, matičnoj mliječi i propolisu koje su prije nekoliko tisuća godina pčele ostavile u stijenama i pećinama teško dostupnima čovjeku. Fosilizirana tvar je tamnosmeđa smolasta masa. Sadržava vrijedne aminokiseline, posebno minerale i masne kiseline, a dostupna je u kapsulama.

Shitake

Ova ukusna gljiva jača imunitet. Njome zamijenite šampinjone u omletu.

Fizalis (peruanska jagoda)

Ovo egzotično osvježavajuće voće bogato je vitaminom C. Uzgaja se i kod nas, a plodovi se beru krajem listopada i početkom studenog. Najukusnije je nakon prvog mraza.

Glina

Prije svega je lijek koji služi za detoksikaciju, a organizam hrani bogatstvom minerala. Možete je piti pomiješanu s vodom i medom.

Reishi

Ova gljiva od davnina je poznata kao čistač jetre i regulator hormonalnog sustava, a upotrebljava se i u prevenciji i liječenju raka. Kod nas je dostupna u obliku kapsula.

Ginseng

Dovoljno je reći da njegov grčki naziv panax dolazi od riječi pan (sve) i akos (lijek). I zaista, ovaj korijen koji podsjeća na čovječuljka, a konzumira se u obliku praha ili tinkture koja se razrijedi u vodi, čaju ili soku, ublažava mnoge tegobe, poboljšava opće stanje organizma i ublažava stres.

Đumbir

U omiljeni čaj naribajte malo ljutkastog đumbira. Ovaj tonik za cijeli probavni sustav ima antibakterijska i antigljivična svojstva pa je koristan i kao prevencija gripe i prehlade.

Čičoka

Slatka gomoljasta biljka borac je protiv povišenog šećera. Prokuhajte je poput krumpira ili naribajte sirovu u salatu.

Alge

Ovo morsko blago pročišćava organizam oplemenjujući ga jodom. U makrobiotičkim kuharicama pronaći ćete recepte s algama dostupnima u našim trgovinama.

Preporučujemo