Ne znate gdje ste ostavili ključeve, ne možete se sjetiti sadržaja filma kojeg ste pogledali prije samo koji tjedan, zaboravili ste uzvratiti na poziv od jutros? Reklo bi se da vam mozak ne „radi“ baš najbolje, moguće zbog premalo sna, stresa ili zbog – loše prehrane. Ovih je sedam namirnica, konzumira li ih se dovoljno često, hrana za naš mozak, um kojeg će učiniti probuđenijim, bržim i – oštroumnijim

1. Borovnice

Sadrže brojne antioksidanse koji sprečavaju i ublažavaju upalne procese, odnosno usporavaju promjene na našim stanicama. Kako je pokazala jedna američka znanstvena studija iz 2012. godine, žene u trećoj dobi koje su na jelovniku redovito imale borovnice, kao i jagode, u prosjeku su „staračku zaboravnost“ odgodile za čak dvije godine u odnosu na vršnjakinje koje ovo voće nisu jele.

2. Grožđe

Jednako kao i u slučaju borovnica, tri porcije grožđa tjedno značajno pomažu boljem radu našeg mozga. Može ga se piti kao sok, ali sa što manje šećera, ili svježeg posluživati za doručak, uz neku žitaricu, ili pak dodavati salatama.

3. Batat

Ova je namirnica sastavni dio jelovnika stanovnika japanske Okinawe, u kojoj žive najdugovječniji ljudi na svijetu, k tome i vrlo bistrog uma u toj dobi. Batat je prepun beta-karotena, koji mu i daje narančastu boju, snažnog antioksidansa koji štiti naš mozak. Kako ističe studija objavljena u američkom časopisu „Alzheimer”, karoten, zajedno s vitaminom C može spriječiti demenciju. Samo jedan batat srednje veličine, koji sadrži tek sto kalorija, našem organizmu osigurava 14 milligrama beta-karotena, što je dvostruko više od potrebne nam dnevne količine.

4. Kakao

Šalica vrućeg kakaa dnevno neće nas samo ugrijati u ovim hladnim zimskim danima i podići nam raspoloženje, nego  će i razbistriti naš um. Kakao također sadrži antioksidanse koji održavaju „kondiciju“ naših krvnih žila, što je vrlo bitan preduvjet i za našu dobru, zdravu moždanu aktivnost. Kako preporučaju nutricionisti, ako ne kao vrući napitak, kakao možemo konzumirati u „čokoladnom pudingu“ kojeg ćemo sami napraviti tako što ćemo čajnu žlicu praha kakaa umiješati u jogurt bogat probioticima.

5. Losos

Preko 60 posto našeg mozga su zapravo masti, za čiju su proizvodnju jako važne omega-3 masnoće. Najbolji izvor tih masnoća je meso lososa, koje će naše neurone u mozgu štititi od upala i oksidacije, ali i ubrzati komunikaciju među stanicama u mozgu, znači i učiniti nas oštroumnijima, fokusiranijima, poboljšati naše pamćenje.

6. Bademi

Bogati su vitaminom E, koji je važan za protuupalne procese u tijelu. Istraživanja su pokazala da redovita konzumacija badema može smanjiti mogućnost obolijevanja od Alzheimera i drugoh vrsta demencije za 25 posto. Nutricionisti i liječnici preporučaju pojesti desetak badema dnevno.

7. Špinat

Obiluje skupinom vitamina B, nužnima za naš živčani sustav. Nutricionisti preporučaju dvije do tri porcije ovog povrća dnevno, ili povrća iz iste skupine – kelja, kineksog kupusa, blitve, kupusa.

Izvor: Sensaklub.hr

Preporučujemo