Osam najboljih namirnica za mršavljenje prema preporuci nutricionistkinje Lejle Kažinoć Kreho

Curry

Stručni časopis Journal of Agricultural and Food Chemistry UK objavio je da čili (koji se koristi za pripremanje curryja), odnosno njegova aktivna komponenta capsaicin, ubrzava sagorijevanje kalorija te smanjuje masne naslage i pomaže nam da stanjimo struk.

Ako vam se kuhanje curryja čini prekomplicirano, jednostavno dodajte jelu kajenski papar ili svježi čili, ili samo nasjeckajte čili i ubacite ga u bocu omiljenog maslinova ulja, neka malo odstoji pa to ulje koristite za salatu. Maslinovo ulje, zahvaljujući mononezasićenim masnim kiselinama u svom sastavu, potiče tjelesne mehanizme koji tope mast.

Jaja

Sadrže idealnu proteinsku kombinaciju zahvaljujući svojim esencijalnim masnim kiselinama, uz to su bogata vitaminima A, B i D te željezom. Kombinacije proteina i masti u jajima će vas zasititi te vam pomoći da smanjite opseg struka.

Žumanjak kokošjih jaja bogat je kolesterolom (bjelanjak ga ne sadrži) pa treba pripaziti na unos tih jaja. Zdrava osoba smije unijeti oko 300 mg kolesterola dnevno, a jedan žumanjak sadrži 212 mg kolesterola. No ako već imate problema s krvožilnim sustavom ili pak dijabetes, vaše dnevne vrijednosti ne bi trebale prelaziti 200 mg.

Borovnice

Izuzetno su bogate antioksidansima i raznim fitokemijskim tvarima, od antocijanina, proantocijanina, resveratrola i kvercetina do biljnih vlakana, vitamina A i C, željeza, magnezija i riboflavina. Uza sve to, niskoga su glikemijskog indeksa i imaju malo kalorija.

Najnovije istraživanje Državnog sveučilišta u Oklahomi, objavljeno u stručnom časopisu Journal of Nutrition, povezuje redovito konzumiranje borovnica sa smanjenim rizikom razvoja srčanih oboljenja vezanih uz metabolički sindrom, čija je jedna od karakteristika povećan opseg struka! Mnogi će pomisliti kako upravo ovo voće nije lako naći tijekom godine, ali i zamrznute borovnice mogu pomoći (iako zamrzavanjem gube oko 20 posto vitamina E i nešto beta-karotena), stoga nema isprike da ih ne jedemo tijekom cijele godine

Kvinoja

Nazivamo je superžitaricom iako i nije prava žitarica, već sjeme lisnate biljke za koju se smatra da je daljnji srodnik špinata. Svjetska zdravstvena organizacija kvalitetu proteina u kvinoji uspoređuje s kvalitetom proteina u mlijeku, pa kao visokoproteinska namirnica, kvinoja olakšava mršavljenje i produljuje sitost.

Bogata je željezom, kalijem, riboflavinom, vitaminom B6, niacinom, tiaminom, magnezijem, cinkom, manganom i folnom kiselinom, a ne sadrži gluten. Prije upotrebe kvinoju treba dobro isprati hladnom vodom da bismo otklonili eventualne ostatke saponina koji joj daju gorkast okus, a kvinoja kojoj su otklonjeni saponini ima ugodan okus sličan orahu. Kad je operete, dobro je ocijedite. U posudi debljega dna tostirajte kvinoju nekoliko minuta da biste joj poboljšali okus te je onda skuhajte.

Laneno ulje

Ubrzava metabolizam i u jetrima veže štetne tvari topive u mastima te ih uklanja iz organizma. Smanjuje i osjećaj gladi pa dvije jušne žlice lanenog ulja dnevno stvaraju osjećaj punoće i dugotrajne sitosti.

Plava riba

Ako želite uži struk i ravan trbuh, ne zaboravite jesti plavu ribu. Birajte srdele, divlju pastrvu, divlju tunu, divlji losos jer one, osim što sadrže proteine, spadaju i u top namirnice po zasitnosti.

Bademi

Ovi orašasti plodovi umanjuju apsorpciju masti. Često ih spominjem kao supergrickalicu jer održavaju šećer u krvi stabilnim. Fluktuacije šećera, naime, često potiču prejedanje. Bademi u kombinaciji s kruškom ili jabukom, koje imaju niski glikemijski indeks, idealan su međuobrok. Oko 10 badema kombiniranih s voćem polučit će pozitivne rezultate.

Jogurt s probiotikom

Prema istraživanju objavljenom u International Journal of Obesity, osobe koje kalcij uzimaju iz jogurta brže gube masnoće oko struka. Novija istraživanja pokazuju da manjak kalcija, koji sudjeluje u metaboličkim procesima, može izazvati glad (kao i manjak željeza, joda, vitamina B skupine i vitamina A) i pretjerano jedenje.

Probiotik iz jogurta ujedno će očuvati crijevnu floru i poboljšati apsorpciju hranjivih sastojaka iz hrane.

Izvor: Sensaklub.hr

Preporučujemo