Imat ćete niži indeks tjelesne mase, prevenirati mnoge bolesti i potaknuti probavu

Osobe koje za doručak svakodnevno jedu žitarice imaju niži indeks tjelesne mase od onih koji za prvi jutarnji obrok biraju kruh i druga peciva te suhomesnate proizvode. Nadalje, redovito komzumiranje žitarica, osobito u prvom obroku, smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih bolesti, a zahvaljujući bogatstvu vlakana žitarice povoljno djeluju i na probavni sustav.

Vlakna, antioksidansi, vitamini, minerali i folna kiselina aktivne su tvari koje unosimo u organizam dok jedemo žitarice. No nisu sve vrste žitarice iste, pa je općenita preporuka da barem 50 posto konzumiranih žitarica bude cjelovito.

profimedia-0274524628

Pšenica, ječam, zob, kvinoja, kus-kus…, sve su to žitarice koje čine osnovu današnje prehrane, no za razliku od ovih žitarica koje kuhamo, postoje i brze varijante – mješavine žitarica – prilagođene modernom načinu života koje jedemo s mlijekom, jogurtom ili voćnim sokom i koje nam omogućuju da u kratkom vremenu dobijemo kvalitetan i cjelovit obrok.

Naime, oni koji za doručak pojedu pahuljice ne samo da tijelu osiguravaju energiju za buđenje nego i dugotrajan osjećaj sitosti jer se nakon konzumiranja ove vrste hrane razina šećera u krvi polako povećava.

Također, obogaćivanje tih žitarica orašastim plodovima, voćem, medom i čokoladom omogućuje nam da uživamo u raznolikosti okusa, ali nam i, što nije zanemarivo, osigurava i do 100 posto preporučene dnevne potrebe za pojedinim nutrijentima.

Nutritivni sastav žitarica je različit, ovisno o tome koju vrstu biramo, no općenito ih karakterizira visok udio ugljikohidrata (što je izvrsno jer tijelu daje energiju za dan), potom prehrambenih vlakana, vitamina E i vitamina B-skupine, dok su masti i bjelančevine najmanje zastupljene.

Dobre namirnice za doručak

Većina nutricionista slaže se s tvrdnjom kako dobar doručak svakako uključuje mlijeko i mliječne proizvode kojima, kako bi obrok bio cjelovot, treba pridružiti ugljikohidrate (integralno pecivo ili pahuljice) te kakav prirodni sok ili voćku koji će biti dobar izvor vitamina i minerala. Na popisu zdravih namirnica za doručak nalaze se i kuhana jaja, orašasti plodovi i svježi sir.

Mlijeko i jogurt, ali ili nemasni svježi sir, koji također odlično ide uz žitarice, snižavaju konačni glikemijski indeks obroka. U praksi to znači da nećete tako brzo ogladnjeti kao da ste grickali same žitarice jer mlijeko i mliječni proizvodi napuhuju žitarice u želucu i pridonose dugotrajnijem osjećaju sitosti.

Preporučujemo