Čim temperature padnu, mijenjaju se i naši okusni pupoljci, pa nam tako više odgovara ‘jača’ hrana. Donosimo vam naš izbor namirnica za jesen i zimu...

Bundeve

Iako mnogi od nas najradije jedu osušene sjemenke bundeve ili ih dodaju smjesi za kruh, svakako ih iskušajte i na druge načine: odlično se slažu sa salatama, pirjanim povrćem, svim žitaricama za doručak, jogurtom, ali i smjesama za odreske od mesa i povrća.

Kesteni

Od njih se priprema pire, kuha se juha, a odličan je dodatak mnogim slasticama. Najpopularniji je pečen ili kuhan, no može se osušiti i samljeti u brašno koje se koristi za pripremu kruha, kolača, palačinki, tjestenine.

Može poslužiti i kao zgušnjivač variva, juha i umaka.

luk

Sorte luka razlikuju se po boji, veličini i okusu, a ujesen se bere luk većih glavica koje se suše i imaju jaču aromu.

Žuti luk, dostupan cijele godine, najčešće se koristi u pripremi jela s duljom termičkom obradom, kao što su variva, pirjana povrtna i mesna jela, juhe i umaci.

Stavite ga i  kao nadjev u španjolskim i francuskim pitama od prhkog ili lisnatog tijesta, a služi i kao dio nadjeva u talijanskim pogačama od maslina i inćuna.

Veće glavice slobodno nadijevajte mesnim ili povrtnim punjenjem te ispecite. Crveni luk pak ispecite i slobodno dodajte u palentu ili fritaju.

citrusi

Citrusno voće odličan je izvor prirodnog vitamina C pa je pravi eliksir zdravljau hladnim mjesecima.

Tako se primjerice, sok od limuna i limete te njihove korice upotrebljavaju u kulinarstvu kao mirodije i prirodno sredstvo za poboljšanje i pojačavanje okusa hrane.

Kiselkast i lagano gorak okus grejpa odlično se slaže s voćnim salatama, sirupima i koktelima od cijeđenog voća, voćnim octom te različitim slasticama.

kiseli kupus

Hit-namirnica jeseni i zime svakako je kiseli kupus koji obiluje vitaminom C. Ovog vitamina u kiselom kupusu ima čak i više nego u citrusnom voću.

Kakva bi to bila zimnica bez kiselog kupusa? I naše su bake znale koliko je bogat vitaminom C, a smatra ga se i lijekom za probavu, rane i opekline.

Da biste iskoristili sve hranjive tvari iz kiselog kupusa, konzumirajte ga sirovog, kao i njegov rasol. Preporučuje se koristiti ga u obliku salate uz dodatak bučina ulja.

Za dobro zdravlje i podizanje raspoloženja svaki dan pojedite dvije do tri žlice naribanog kiselog kupusa.

Možete ga kuhati, pržiti, peći, pirjati i kombinirati sa žitaricama, primjerice s ječmom. Postoji i dijeta s kiselim kupusom kojom u 3 dana možete izgubiti 3 kg.

Preporučujemo