Čajevi i napitci od svježeg voća, povrća i začina osvježit će vas i rashladiti više nego sladoled. Pijte ih malo-pomalo tijekom cijelog dana

Što se više živa u termostatu pomiče prema gore, to je važnije redovito unositi tekućinu u organizam. Znojenjem gubimo otrovne tvari (što je dobro), ali i dragocjenu vodu (što nije dobro) iz tijela, pa je bitno da nadomjestimo taj gubitak.

Malo šećera

Otprilike 1,5 litara vode dnevno preporučena je količina, ali kada nastupe velike vrućine, ta se količina može i udvostručiti.

Naravno da ne morate ovo doslovno shvatiti pa vagom mjeriti točne količine tekućine koju unesete, no svakako biste trebali imati na umu koliko je tekućina bitna za naš organizam, osobito voda i čajevi te sokovi od svježeg voća i povrća.

Pijenje limunade, sokova ili jako zašećerenih ledenih čajeva, kao i raznih vrsta kave s visokim udjelom šećera, trebalo bi biti iznimka u našim prehrambenim navikama, a ne svakodnevni ritual.

Imajte u vidu da 0.5 l poputarnig gaziranih pića sadrži oko 300 kcal, gotovo kao jedan zdrav obrok od mesa i povrća.

Alternativa

Doma pripremljeni osvježavajući napici, poput ovog kojeg vam nudimo, s druge su strane izvrsni jer idu u korist zdravih sastojaka – svježih namirnica, a ne šećera.

Osim zaslađivača možete upotrijebiti steviju, med ili, primjerice, sirup od agave.

Smoothie od lubenice

  • 500 g lubenice
  • 400 ml kiselog mlijeka

priprema

  1. Lubenicu očistite od koštica, stavite u blender i dodajte 400 ml kiselog mlijeka. smjesu pretvorite u kašu.
  2. Ako želite zanimljiviji i delikatniji okus, dodajte malo gustog soka od agave, koji ima nizak hipoglikemisjki indeks.