Svi znamo da je najzdravija svježe pripremljena hrana, no tempo života takav je da često podgrijavamo jela. Kako to učiniti najbolje?

Nekako nam se čini da je svježe kuhana hrana najukusnija i najbolja. Ona zaista jest najzdravija, no u svakodnevnom životu često smo prisiljeni hranu kuhati za idući dan i zatim podgrijavati. To nije problem, ali ipak treba znati nekoliko pravila.

Pospremanje skuhanog

Skuhanu hranu koju niste pojeli smijete držati izvan hladnjaka najviše dva sata nakon kuhanja. Na sobnoj temperaturi u hrani se brzo množe bakterije i nastaju toksini.

Jedete li takvu hranu, možda ćete zaraditi proljev, mučnine i povraćanje. Zato jela što prije higijenski zatvorite i pospremite u hladnjak ili ih prije ponovnog konzumiranja dobro zagrijte.

Ne prečesto

Jednom ste kuhali i četiri dana grijete isto to jelo? Bolje ne! Što se češće jela podgrijavaju, to je veći gubitak hranjivih tvari jer su vitamini neotporni na toplinu i kisik.

Također dugo držanje hrane na vatri i pregrijavanje uništava sve što u hrani vrijedi. Zato, ako kuhate primjerice sarmu, dobro je spremiti je na hladno i vaditi samo onoliko koliko vam treba za taj obrok te to jako dobro zagrijati.

Dovoljno vruće?

Kad grijete jelo, tad nemojte samo podgrijati da bude toplo. Mora kipjeti jer tek nakon temperature od 70 stupnjeva bakterije se uništavaju. To je posebno važno kad grijete mesna jela i jela s jajima.

Mikrovalna pećnica

Za mnoge podgrijavanje jela znači staviti tanjur s hranom kratko u mikrovalnu pećnicu.
To je najbrže i ne može zagorjeti. No ne treba biti nestrpljiv. Velika jačina grijanja doduše ubrzava proces, no loše utječe na vitamine.

Pored toga se hrana u mikrovalnoj pećnici neravnomjerno zagrijava. Zato polako zagrijavajte u etapama, povremeno promiješajte. Prije serviranja ostavite da stoji dvije minute.

Alternativa

Zagrijavanje u pećnici zahtijeva nešto više vremena i energije. Idealna temperatura za zagrijavanje je 160 stupnjeva.

Tjesteninu možete jednostavno zagrijati u pari na vodenoj kupelji. U suprotnom trebate u tavicu ili posudu dodati vode kako se hrana ne bi primila. I ovdje je posljedica, naravno, gubitak vitamina.

Dodatno začinjavanje

Normalno je da podgrijana hrana ima malo nedefiniran okus. Hlađenjem se gubi dio okusa pa je slobodno dodatno začinite.

Preporučujemo