Ako mislite da vam pšenica škodi, zamijenite namirnice od cjelovitog zrna onima koje su siromašnije vlaknima

U posljednje vrijeme hrana koja ne sadrži pšenicu postala je pravi trend, baziran na ideji koja će vam pomoći u gubitku suvišnih kilograma, dati vam više energije te smanjiti glavobolje i probleme s probavom.

Nadimanje će također postati stvar prošlosti, a vaš će trbuh biti ravan i u osam navečer i u jutarnjim satima.

PREDNOSTI

Izbacivanje pšenice i rafiniranog brašna (koje se upotrebljava u kolačima, tortama i pitama) može se utjecati na razinu glukoze u krvi, apetit i raspoloženje.

Jednom kada izbacite pšenicu bit će vam lakše kontrolirati napadaje gladi, manje ćete jesti i biti mirniji.

Najvažnije od svega jest to da je pretjerano uživanje u hrani povezano s pretilošću, dijabetesom i bolestima srca, pa vam hrana koja ne sadrži pšenicu može pomoći da se obranite od ovih bolesti modernog doba.

NEDOSTACI

Izbacite li u potpunosti pšenicu iz prehrane, riskirate nizak unos vlakana, koja su važna za probavu i zdravlje srca, te nutrijenata kao što su vitamini iz B-skupine, kalcij i željezo.

Odete li korak dalje i izbacite gluten – protein koji se nalazi u pšenici i ostalim žitaricama
– izbacit ćete ugljikohidrate koji bi trebali sačinjavati dvije trećine zdrave prehrane.

ZAKLJUČAK

Osim ako nemate celijakiju – autoimunosnu bolest za koju je okidač gluten, koji oštećuje probavni trakt i dovodi do prehrambenih nedostataka i ozbiljnih zdravstvenih problema ako se ne liječi, nema potrebe u potpunosti izbaciti pšenicu iz prehrane.

Celijakija se često ne dijagnosticira, pa ako imate simptome poput jakog nadimanja, problema sa želucem, umorni ste i imate čireve u usnoj šupljini, posjetite liječnika.

Ako mislite da vam pšenica škodi, zamijenite namirnice od cjelovitog zrna onima koje su siromašnije vlaknima, poput bijelog kruha i tjestenine.

Hrana bogata vlaknima može pogoršati sindrom iritabilnog crijeva, zato jedite mekani bijeli kruh.

Preporučujemo