Nekim namirnicama treba dati prednost u prehrani, jer su najbolji izvori vitamina.

Danas je gotovo nemoguće osigurati tijelu sve potrebne hranjive vrijednosti iz voća, povrća, mesa i drugih namirnica, jer je njihova kvaliteta upitna.

Također, termička obrada hrane odgovorna je za to da se iz nje gube potrebni vitamini i minerali. Ipak, nekim namirnicama treba dati prednost u prehrani, jer su najbolji izvori vitamina.

Vitamin A jača imunitet, te pomaže očuvanju dobrog vida i sprječava kardiovaskularne bolesti.

Vitamin C snižava krvni tlak (jer ima djelovanje kao diuretik – potiče mokrenje), pomaže kod apsorpcije željeza, sprečava skorbut i štiti od raka.

Osim toga, vitamin C, kao i vitamin E, djeluje kao antioksidans, usporava oštećenje stanica i prerano starenje.

Folna kiselina jako je važna za žene generativne dobi, posebno trudnice jer prevenira defekte neuralne cijevi ploda i umanjuje mogućnost prijevremenog poroda. Važan je i vitamin D radi apsorpcije kalcija, no veći naglasak je u kasnijoj dobi.

Vitamin A – jaja, jetra, margarin, mlijeko i mliječni proizvodi

Vitamini B kompleksa – datulje, govedina, jetra, kikiriki, mlijeko, orasi, riba, smokve, zobeno brašno, žumanjak

Folna kiselina – bundeva, grah, marelice, mrkva, špinat

Vitamin C – agrumi, kelj, krumpir, paprike, tikvica

Vitamin D – losos, mlijeko i mliječni proizvodi, tuna, žumanjak

Vitamin E – brokula, jaja, oraščići, šparoge, ulje pšeničnih klica