Meso i mlijeko, šećeri, rafinirane žitarice i tijesta najodgovorniji su za visoku kiselost u tijelu. Kako bi naš organizam bio zdrav i pun energije, optimalno je da se prehrana sastoji od 80% ‘lužnatih’ i 20% ‘kiselih’ namirnica. Držite li se naših naputaka, već u tri tjedna možete vratiti tijelo u ravnotežu

Osjećate se umorno i pospano, zubi su vam podložni karijesu, zglobovi vas bole, a živci su vam stalno na rubu?

Moguće je da se iza toga skriva neravnoteža kiselina i lužina (baza) u vašem tijelu, odnosno vaše tijelo je vjerojatno kao i vaše opće stanje i raspoloženje – ‘kiselo’.

Ako ste prije mnogo godina pozorno slušali na satu kemije, sjetit ćete se sigurno da sve tekućine imaju pH vrijednost. Ova vrijednost pokazuje koliko je tekućina kisela, odnosno lužnata.

U našem tijelu ima mnogo vrsta tekućina i one se stalno trude održavati zdravu ravnotežu između kiselosti i lužnatosti. Ta se ravnoteža, međutim, vrlo lako poremeti i to najčešće prema kiselosti.

Posljedice toga su sveobuhvatne jer pogađaju čitav organizam: živci postaju slabiji, koncentracija popušta, pate tetive, mišići i cijeli lokomotorni sustav što dovodi i do bolova u zglobovima te do oticanja, a zbog gubitka kalcija propadaju i zubi i zubno meso.

Do prevelike kiselosti organizma dolazi prije svega zbog loše prehrane.

Često se događa da u našoj prehrani dominira određena namirnica, primjerice meso, čije bjelančevine pri razgradnji stvaraju kiseline. Organizam se najviše zakiseljava velikim udjelom životinjskih bjelančevina u prehrani.

Meso i mlijeko, šećeri, rafinirane žitarice i tijesta najodgovornije su za visoku kiselost u tijelu.

Kisele namirnice ne zakiseljavaju!

Mada nam se ne čini tako, na suprotnoj strani od kiselosti su okusom kisele namirnice kao limuni i jabuke koje, potpuno oprečno našem dojmu, ne zakiseljavaju, već djeluju upravo suprotno.

Na isti način djeluju povrće, voće, začinsko bilje, krumpir ili tofu jer imaju visoki udjel lužnatih, baznih sastojaka koji vraćaju ravnotežu cijelom tijelu.

Kako biste zadržali prirodnu ravnotežu kiselosti i lužnatosti u tijelu, najbolje je pripaziti da se uravnoteženo hranite. Optimalno je da se prehrana sastoji od 80% ‘lužnatih’ i 20% ‘kiselih’ namirnica.

No to također znači i da se ne trebate potpuno odreći namirnica koje stvaraju kiselost jer one, ako se umjereno jedu, daju važan doprinos našem zdravlju.

Svrha nije mršavljenje

Hranite li se pretežito lužnatim namirnicama – svježim voćem i povrćem s malo mesa – u tjedan do tri tjedna već možete postići ravnotežu, neutralizirati kiseline i tijelu vratiti snagu.

Još jedna pozitivna posljedica ovakve prehrane također nije zanemariva. Lužnate namirnice su igrom slučaja niskokalorične i samim time jedući ih možete mršavjeti.

Ipak, ne treba ovu vrstu prehrane promatrati kao oblik mršavljenja jer se ne radi o klasičnoj dijeti za reduciranje kilograma, nego prije svega o pomoći tijelu da se vrati u ravnotežu.

Osim prehranom, tijelu možete pomoći i posebnim tabletama za otkiseljavanje te preparatima gline koja potpomažu detoksikaciju.

Kisele namirnice

Piće:

  • gazirana pića, svijetlo pivo

Slatko:

  • mliječni sladoled, kolači i čokolada

Kruh

Mlijeko, mliječni proizvodi i jaja:

  • gouda, svježi sir, kravlje mlijeko, vrhnje

Žitarice:

  • ječam, zobene pahuljice, kukuruz, riža i pšenično brašno

Tjestenina

Orašasto voće:

  • kikiriki, pistacije i orasi

Meso i naresci:

  • piletina, svinjetina, govedina, naresci, kobasice

Meso, riba i morski plodovi:

  • pastrva, kozice, šaran, školjke

Lužnate namirnice

Začinsko bilje i začini:

  • bosiljak, peršin, vlasac, papar

Povrće:

  • patlidžan, cvjetača, brokula, mrkva, matovilac, celer, cikorija, hren, krumpir, špinat, luk, češnjak, krastavac, tikvice, rotkvice, bukovače, šampinjoni, rajčica, mahune, grašak, maslinovo ulje i sokovi od povrća

Voće:

  • ananas, jabuka, banana, jagoda, lubenica, mango, kivi, kruška, smokva, grejp, naranča i limun

Orašasto voće:

  • lješnjaci i kesteni

Pića:

  • tamno pivo, zobeno mlijeko, sirutka, voćni sokovi, kava, mineralna voda, biljni čajevi

Slatko:

  • voćni sladoled i med

Sjemenke i klice:

  • suncokretove sjemenke, sezam, klice rotkvice, kvinoja

Preporučujemo