Umjesto da trošite novac na neučinkovite i skupe proizvode za mršavljenje, prošećite do najbliže tržnice i opskrbite se namirnicama koje će vam pomoći u gubitku suvišnih kilograma i učiniti vas zdravima

Amerikanci godišnje potroše nevjerojatnih trideset milijardi dolara na proizvode za mršavljenje, od kojih je većina nedjelotvorna.

Puno jeftiniji i zdraviji način skidanja suvišnih kilograma jest odlazak u nabavu namirnica.

Novo istraživanje pokazuje kako velik dio hrane, od graha do govedine, pomaže u borbi s gladi i ovisnosti o šećerima, ubrzava metabolizam i, naposljetku, potiče gubitak kilograma.

1. Nemasna govedina

Ako želite izgubiti suvišne kilograme, trebali biste večerati nemasnu govedinu. Aminokiselina leucin, kojom obiluju meso i riba, kao i mliječni proizvodi, pomaže u mršavljenju, i to bez gubitka mišićne mase.

Konzumiranje 280 grama govedine dnevno kod dijete u kojoj je dopušten unos 1700 kalorija pomaže ženama da izgube više kilograma, više masnih naslaga i manje mišićne mase od onih koje unose jednak broj kalorija, ali manje proteina.

2. Zeleni čaj

Sastojak za mršavljenje nije kofein. Antioksidansi katehini pomažu u ubrzavanju metabolizma i sagorijevanju masti.

U nedavnoj japanskoj studiji, 35 muškaraca koji su pili bocu oolong čaja pomiješanog s katehinima iz zelenog čaja smršavjeli su, ubrzali metabolizam i značajno izgubili tjelesnu masu. Katehini također snižavaju razine lošeg kolesterola.

3. Grejp

Ovo se voće vratilo na velika vrata. Osobe koje konzumiraju polovicu grejpa prije svakog obroka ili piju iscijeđeni sok triput dnevno mogu skinuti više od dva kilograma tijekom 12 tjedana.

Fitokemikalije u ovom voću reduciraju razine inzulina, što tjera organizam da pretvori kalorije u energiju.

4. Juha

Tanjur pileće juhe jednako je zasitan kao komad piletine, kažu stručnjaci sa Sveučilišta Purdue i tvrde da čak i najjednostavnija juha utaži glad jer mozak dobiva informaciju da smo siti.

5. Kruške

Ovo voće bogato vlaknima pravo je otkriće. Kao i jabuke, kruške sadrže pektin koji snižava razine šećera u krvi i pomaže u izbjegavanju nezdravih međuobroka.

U jednoj brazilskoj studiji koja je trajala 12 tjedana, pretile žene koje su dnevno pojele tri male kruške ili jabuke izgubile su puno više kilograma od onih koje su također bile na dijeti, ali su umjesto voća konzumirale tri zobena keksa.

6. Jaja

Preskočite pecivo za doručak. Jaja, koja su bogata proteinima, pomoći će vam da dulje osjećate sitost.

Jedna studija u koju je bilo uključeno 30 pretilih žena pokazala je da su one koje su jele dva pečena jaja (s dvije kriške tosta) konzumirale manje hrane u sljedećih 36 sati od onih koje su jele pecivo za doručak iste kalorijske vrijednosti.

Druga istraživanja pokazala su da proteini mogu spriječiti povišenje razine šećera u krvi koje dovodi do napadaja gladi.

7. ljuta papričica

Redovito konzumiranje pune zdjele ljutih papričica može vam pomoći u gubitku suvišnih kilograma.

U japanskoj studiji, žene koje su jele omlet s ljutim papričicama manje su jele tijekom ručka. Magični sastojak je kapsaicin, koji pomaže u suzbijanju apetita.

8. Cimet

Njime pospite zobenu kašu ili tost od cjelovitih žitarica kako biste se othrvali poslijepodnevnoj želji za slatkim.

Istraživanja su pokazala da samo malo cimeta može pomoći u kontroli želje za šećerom.

Američka studija pokazala je da osobe koje boluju od dijabetesa tipa 2 konzumacijom četvrtine žličice cimeta dnevno mogu sniziti krvni tlak, kolesterol i trigliceride.

9. Ocat

U švedskoj studiji znanstvenici su otkrili da se osobe koje umaču kruh u ocat osjećaju sitije od onih koje jedu kruh bez ičega. Octena kiselina može usporiti prolazak hrane od želuca do tankog crijeva, što znači da ćete dulje osjećati sitost.

Ocat također može spriječiti rast šećera u krvi koji nastaje nakon konzumacije rafiniranih ugljikohidrata poput bijelog kruha, kolača i grickalica.

10. Orašasti plodovi

Da, od njih se debljamo. Šaka kikirikija sadrži oko 165 kalorija. No istraživanja pokazuju da su osobe koje jedu orašasto voće vitkije od drugih.

Studija sa Sveučilišta Purdue otkrila je da su pretile osobe koje su redovitu prehranu obogatile s 500 kalorija sadržanih u orašastim plodovima manje jele.

Konzumirajte orahe koji obiluju omega-3 masnim kiselinama, a samo pet pekan oraha dnevno bogatih cinkom podići će vaš imunitet.

11. Salata

Često se prejedate? Kako biste kontrolirali unos kalorija, počnite s velikom zdjelom salate (ali sudržite se od kaloričnih dresinga).

U studiji Sveučilišta Penn State u kojoj su sudjelovale žene, one koje su jele velike porcije niskokalorične salate konzumirale su 12 posto manje tjestenine nakon toga. Tajna je u pravom omjeru salate koja vas čini sitima.

Studija objavljena u Journal of the American Dietetic Association pokazala je da osobe koje jedu jednu salatu dnevno s dresingom imaju više razine vitamina C i E, folne kiseline, likopena i karotenoida od onih koji je ne konzumiraju.

12. Grah

Jeste li ikad čuli za kolecistokinin? Taj je hormon u probavnom sustavu zaslužan za gubitak tjelesne mase te je prirodni sprečavatelj gladi.

Sigurno se pitate na koji biste način mogli dobiti više tog hormona? Jedan od načina jest konzumacija graha.

Studija provedena na muškaracima otkrila je da su razine tog hormona bile dvostruko više nakon obroka koji je sadržavao grah nego nakon obroka baziranog na niskovlaknastoj hrani poput riže i mlijeka u prahu.

Također, grah, koji je bogat vlaknima, može sniziti kolesterol u krvi.

13. Maslinovo ulje

Viška kilograma riješite se konzumacijom ekstradjevičanskog maslinova ulja. Njegove monozasićene masti pomoći će vam da sagorite kalorije.

U australskoj studiji, žene dobne skupine od 57 do 73 godine za doručak su jele žitarice prelivene obranim mlijekom i s malo maslinova ulja.

Maslinovo ulje ubrzalo je njihov metabolizam. Možete ga dodati u salate, nakapati na kruh ili u jelo tijekom pirjanja.

Preporučujemo