Je li za vitku liniju pogubniji krumpir ili tjestenina? Što je bolje pojesti - maslac ili margarin? Za vas smo istražili neke od najčešćih dvojbi

Zelena ili crvena jabuka?

Tko posegne za jabukom, već je puno napravio za svoje zdravlje. U njoj ima puno balastnih tvari i flavonoida i tu nema razlike između crvene i zelene jabuke.

No kad je riječ o vitaminima, crvena jabuka prednjači. Braeburn jabuka ima 20 mg vitamina C, a Granny Smith samo 4 mg.

Kava ili čaj?

Ovdje je pobjednik odmah jasan. Čaj sadržava antioksidanse, minerale, uz to i vitamine A, B, B12 i C.

Za zdravlje najviše se isplati piti bijeli i zeleni čaj. No ni šalicu kave nije loše popiti. Mnoge studije su pokazale da kava može sniziti rizik od razvoja dijabetesa.

Meso ili riba?

Dobre bjelančevine nalaze se i u krtom mesu i u ribi. Ipak, u ovom dvoboju gubi meso. Jer previše crvenog mesa može, kako tvrde mnoge studije, povećati rizik od raka debelog crijeva.

Riba nas s druge strane opskrbljuje jodom i željezom, a omega-3 masne kiseline štite zdravlje srca i stanica.

Tjestenina ili krumpir?

Naravno, tjestenina se brže priprema od krumpira koje treba guliti. Ipak, trebalo bi odvojiti vrijeme za guljenje. Jer krumpiri su svakako manje kaloričan izbor – 100 g ima samo 74 kcal.

Ista količina kuhane tjestenine ima čitavih 160 kcal. Osim toga, kuhani gomolj ima bitno veću količinu balastnih tvari.

Jogurt ili svježi sir?

Jedno da odmah razriješimo – voćni jogurt i sir su često prave šećerne bombe i najbolje ih je potpuno izbjegavati (radije ih pripremajte kod kuće s puno voća i zasladite po potrebi medom).

Bez dodataka i sir i jogurt su odlične namirnice. Sir sadržava puno bjelančevina, a jogurt malo više kalcija. Birajte ili kombinirajte…

Šećer ili umjetno sladilo?

O ovoj temi postoji toliko istraživanja koliko je pijeska na plaži. Suma sumarum – sve ovisi o dozi. Previše šećera nas čini pretilima, šteti zdravlju zuba i sumnja se da pospješuje razvoj demencije.

Za umjetna sladila također vrijedi da u konačnici debljaju jer poremećuju metabolizam šećera, a sumnja se i da potiču razvoj raka.

Margarin ili maslac?

Zdrav čovjek može bez brige namazati na kruh i jedno i drugo u tankom sloju. Što se tiče kalorija, oba su jednako kalorična.

Maslac sadržava prirodne vitamine A, D, E i K. Maslac je prehrambeni proizvod dobiven preradom mliječne masti(vrhnja), dok je margarin prehrambeni proizvod dobiven industrijskom preradom biljnih ulja. Margarin ne sadrži kolesterol i sadrži zdrave masnoće. Prednost se u prehrani daje se nezasićenim masnim kiselinama, koje pronalazimo u maslinovom, bučinom, suncokretovom, ulju uljane repice i dr.

Margarinski namazi, koji se proizvode od biljnih ulja, također pripadaju ovoj skupini masnoća, a njihova je dodatna prednost što ne sadrže kolesterol te stoga nisu opasni po zdravlje srca i krvožilnog sustava.

Bijelo ili crno vino?

Vino je zdravo, ali u vrlo umjerenim količinama. Želite li popiti čašicu vina, bolje je popiti crno vino jer ono sadržava polifenole, snažne antioksidanse kojih u bijelom vinu ima vrlo malo. Zbog tih spojeva vino je uvršteno u prehrambeni proizvod. Pored antivirusnog i antibakterijskog djelovanja, vino djeluje i protiv ateroskleroze.

Preporučujemo