Svježi kupus, avokado, sok od cikle, čisti kakao i zobena kaša - najviše bi trebali biti zastupljeni na našem jelovniku

Koje namirnice spadaju u kategoriju superhrane, one koja donosi najveće blagodati za naš organizam?

Iako se prehrambeni trendovi stalno mijenjaju, evo najvažnijih namirnica za zdravlje i vikost.

Kupus

Kupus je nova superhrana. Ako želite biti vitki, jedite sirovi kupus barem tri puta tjedno.

Osim što je niskokaloričan i pun vlakana, kupus je zbog visokog udjela vitamina C i sumpora u sebi odličan za detoksikaciju.

Usto, znanstvenici su nedavno otkrili da određeni spojevi iz svježeg kupusa zaustavljaju rast kancerogenih stanica, osobito kod raka dojke.

avokado

Pojedite jedan avokado na dan – tako ćete sniziti razinu lošeg kolesterola u krvi. Avokado sadrži visoku količinu masnoća, no onih zdravih koje smanjuju rizik od infarkta te općenito štite srce.

Sok od cikle

Sok od cikle, i to samo jedna čaša dnevno, pomoći će vam da regulirate krvni tlak.

Djeluje tako da nitrati iz soka šire krvne žile, a efekt toga je smanjenje krvnog tlaka kod ljudi s hipertenzijom.

bademi

Isti efekt postići ćete i ako svakodnevno konzumirate šaku badema. Bademi su odličan izvor proteina i zdravih masnoća, no ljudi ih izbjegavaju konzumirati, jer su kalorični.

No znanstvenici s Aston Universityja u Birminghamu objavili su da već 50 grama badema dnevno pomaže u redukciji krvnog tlaka.

kakao

Kakao sadrži više od 300 kemijskih tvari s pozitivnim učinkom na zdravlje, među kojima su antioksidansi najzastupljeniji.

Niz je pozitivnih utjecaja kakaa na zdravlje, a jedan od njih je da poboljšava pamćenje i koncentraciju.

Dakle, želite li usporiti starenje mozga, svaki dan popijte šalicu vrućeg kakaa, naravno onog s visokim udjelom čistog, organskog kakaa (ne čokolade).

zobena kaša

Porcija zobene kaše svaki dan smanjit će rizik od dijabetesa, i to zato što je zob bogata magnezijem, mineralom koji pomaže u reguliranju razine inzulina i glukoze.

Naravno, to podrazumijeva uravnoteženost i ostalih obroka te izbjegavanje gotovih, procesiranih namirnica.

Preporučujemo