Zašto žene puno češće nego muškarci pate od nadutosti? Koje su tipične pogreške suvremenog čovjeka zbog kojih danas, više nego ikada prije, obolijevamo od bolesti ‘nepoznatog uzroka’?

Puno žena kao najveći problem navode trbuh – nezadovoljne su njegovim izgledom i ne osjećaju se dobro. Taj osjećaj napuhnutosti poput balona u vašem trbuhu prisiljava vas da do kraja dana otkopčate hlače.

No što nam osim preodijevanja u udobniju i širu odjeću može pomoći?

Iako nitko ne zna točan uzrok nadutosti, stručnjaci napominju da je najvjerojatnije u pitanju preosjetljivost na plinove u tijelu. Zašto smo napuhnuti? Naši trbušni mišići, kad jedemo, reagiraju na pogrešan način.

Dijafragma se spušta umjesto da se podiže kako bi stvorila mjesta za hranu. U međuvremenu se abdominalni zid opušta i moramo otkopčati hlače.

Nadutost je češća u žena nego u muškaraca, jer je ženski trbuh drukčije ‘dizajniran’ – građen je tako da u njega može stati dijete. Također, ženski hormoni potiču zadržavanje vode i opuštanje mišića, pogotovo prije i za vrijeme menopauze.

Svi otrovi civilizacije

Jedina dobra stvar kad je riječ o nadutosti jest ta da ona dođe i prođe, i to obično tijekom noći. Tanko crijevo se prazni, pa mozak ‘govori’ dijafragmi da se vrati u normalan položaj.

Ako nadutost ne prolazi, treba posjetiti liječnika. Nadutost je tipičan simptom iritabilnog crijeva (SIC), poremećaja koji još karakteriziraju bolovi u donjem djelu trbuha i problemi s pražnjenjem (defekacija), no da bi se to utvrdilo, treba napraviti pregled zdjelice i krvne pretrage prije nego što se potvrdi dijagnoza.

Sve te tegobe povezane su s modernim, užurbanim načinom života i prehranom.

Nedovoljno vremena za normalno konzumiranje hrane, pa i sve manje vremena za jutarnju toaletu uzroci su zbog kojih bijeli otrovi civilizacije (brašno, sol, mast) sve više dolaze do izražaja te izazivaju potpuno različite bolesti i poremećaje, od metaboličkog sindroma do ovakvih funkcionalnih tegoba.

Od nadutosti patite ako imate bolne grčeve u želucu, ispuštate li vjetrove, ako vam je trbuh napuhnut te ako osjećate nelagodu u uskoj odjeći.

Evo što u međuvremenu možete učiniti kako biste pobijedili nadutost i sačuvali vitkost.

Jedite bijeli kruh

Imate li sindrom iritabilnog crijeva, trebali biste smanjiti unos namirnica bogatih vlaknima kao što su kruh od cjelovitog žita, žitarice, mekinje, keksi za probavu i vlaknasto povrće u korist bijelog kruha i tjestenine.

Tako ćete reducirati plinove u crijevima koji osobama sa SIC-om uzrokuje brojne probleme. Liječnici također preporučuju konzumaciju začinjene hrane.

Konzumirajte jogurt

Vjerujte reklamama, jer probiotski jogurt uistinu može spriječiti napuhnutost. No treba pojesti najmanje dvije čašice jogurta, a ne dvije žlice.

Probiotski jogurti također imaju blagi laksativni efekt, što je dobro patite li od zatvora (konstipacije).

Kupka za ravan trbuh

Nekoliko kapi esencijalnih ulja u toploj kupki opustit će vaš probavni sustav kao i vaš um. Kako bi vaš trbuh bio čvršći i ravniji, odaberite eterično ulje koromača za sprečavanje nadimanja i smreku protiv zadržavanja tekućine.

Lanene sjemenke

Možete ih žvakati, ali i upotrijebiti kao začin za salatu (jednu žličicu lanenog ulja na dan). Bogat izvor omega-3 masnih kiselina koji pomaže u kontroliranju upale, lanene sjemenke također sadrže dosta topivih vlakana koja pomažu u smirivanju nadutosti.

Magnezij za ‘one dane’

Poznat kao prirodno sredstvo za smirenje, magnezij se bori sa stresom dok reducira zadržavanje tekućine i nadutost.

Studija objavljena u časopisu ‘Journal Of Women’s Health’ pokazala je da 200 mg magnezija na dan smanjuje zadržavanje tekućine tijekom PMS-a, osjetljivost grudi i nadutost za 40 posto.

Također je preporučljivo uzimati ga tijekom menopauze, kada razina hormona varira.

Pijte više tekućine

Najlogičnije što ćete učiniti ako ste natečeni jest da ćete prestati piti tekućinu. No to je pogrešno. Nedovoljnim pijenjem tekućine povećava se njezino zadržavanje, baš kao što se tijekom rigoroznih dijeta masnoće ‘drže’ za tijelo, jer ono misli da ga se izgladnjuje.

Izbjegavajte gazirana pića i umjesto njih pijte biljne čajeve. Dobar je izbor čaj od maslačka jer sadrži prirodni diuretik koji pomaže da se razina tekućina vrati u ravnotežu.

Budite aktivni

Učvršćivanjem trbušnih mišića možete spriječiti pojavu nadutosti. Stoga vježbajte jogu i pilates. Joga je također odlično rješenje želite li se riješiti vjetrova.

Oprez sa sokovima. Ako imate intoleranciju na ugljikohidrate, čak i prehrana koja se sastoji od bijelog brašna neće pomoći.

Među krivcima koji su zaslužni za teškoće prilikom probavljanja hrane su otpornost na škrob i fruktozu, koji se koriste u prerađenoj hrani. Jednostavni šećeri u voću i voćnim sokovima također mogu napuhivati, pa ih treba izbjegavati.

Opuštajte se

Budući da mozak kontrolira probavu, stres igra veliku ulogu u nadutosti.
Znanstvenici sa Sveučilišta u Southamptonu eksperimentiraju s kognitivno-biheviorističkom terapijom koja pomaže u nadziranju i kontroli tjelesnih reakcija.

Dobro je primjenjivati tehnike opuštanja i meditacije koje će umiriti vaš um i trbuh.

Stanite na vagu

Žene često misle da pate od nadutosti, a zapravo imaju višak kilograma.
Zabuna je moguća pogotovo u vrijeme menopauze, kada se masne naslage nakupljaju u području trbuha, ali ako vaša tjelesna težina raste, razlog bi mogao biti u količini hrane koju jedete, a ne vaša reakcija na nju.

Uzimajte 100 kalorija manje na dan sve dok se vaša težina ne stabilizira, i jedite male količine visokozasićene hrane, poput lješnjaka, maslina i tamne čokolade, kako biste ublažili glad.

Osim toga, bavite se tjelovježbom. Fizička aktivnost ne samo da sagorijeva kalorije nego i pomaže u ublažavanju nadutosti jer ubrzava probavu.