Želite li biti sretniji i zdraviji te naučiti nešto novo, usvojite dobre životne navike žena diljem svijeta

Krenite s nama na put oko svijeta i otkrijte tajne najzdravijih žena na planetu.

Francuskinje

One uživaju u crnom vinu. Umjereno konzumiranje tog pića povezano s manjim rizikom od nastanka bolesti srca nakon menopauze mogao bi biti razlog zašto Francuskinje imaju najdulji životni vijek od svih Europljanki – 83,2 godine.

No najvažnije je to što crno vino, koje je bogato antioksidansima, one konzumiraju u umjerenim količinama (jednu-dvije čaše), a ne popiju cijelu butelju.

Nemojte napraviti pogrešku misleći da ćete pijenjem više crnog vina dobivati i više antioksidansa. Francuskinje su uvijek vitke: tjelesni indeks mase prosječne stanovnice Francuske iznosi 23,2, što ih čini najvitkijima u Europi (prosječan BMI Hrvatice je 25).

U čemu je njihova tajna?

Puno hodaju, ne uskraćuju si ništa, ali jedu manje. Aktivne su u društvu – u Francuskoj više od 40 posto žena redovito aktivno sudjeluje u životu svoje lokalne zajednice, od sportskih do književnih klubova, što pridonosi njihovu psihičkom i fizičkom zdravlju.

Indijke

One u jela dodaju začine. Nekoliko studija dovelo je u vezu kurkumin, tvar koja se nalazi u začinu kurkumi, sa smanjenom pojavom Alzheimerove bolesti u indijskim selima.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Michiganu otkrili su da taj začin može pomoći u borbi s upalama i poboljšati otpornost stanica na karcinom i srčane bolesti.

Upravo je curry umak jedno od najboljih sredstava za sprečavanje navedenih bolesti.

Masažu smatraju najvažnijom

U Indiji ona nije luksuz, nego važan dio tradicionalne medicine ajurvede. Indijke odrastaju sa znanjem da masaža lica, tijela i kose prirodnim uljima potiče cirkulaciju i čini kožu i kosu zdravima.

Masaža je snažno oružje protiv stresa koje pomaže u otpuštanju napetosti u mišićima i koje može pozitivno utjecati na cjelokupno zdravlje, smanjujući rizik od depresije, visokog krvnog tlaka i drugih bolesti.

Indijke vježbaju jogu, koja povećava fleksibilnost, i to bez opterećivanja zglobova.
Joga je svakodnevna praksa mnogih Indijaca, a žene su je počele vježbati u prošlom stoljeću.

Istraživanje objavljeno u časopisu Psychosomatic Medicine pokazalo je da ova tjelovježba može smanjiti rizik od upalnih tvari u krvi koje dovode do bolesti povezanih sa starošću, uključujući srčana oboljenja i dijabetes.

Islanđanke

Stanovnice Islanda jedu skyr. Taj bogati, ali nemasni jogurt za koji su znali još i stari Vikinzi sadrži tri puta više mlijeka nego običan jogurt. Riječ je o visokoproteinskom desertu koji se tradicionalno jede navečer.

One plivaju na otvorenom. Plivanje je jednako dobro za zglobove kao i vožnja biciklom. Vježbanje na otvorenom omogućuje vizualnu stimulaciju, a svjež zrak smanjuje stres i depresiju te potiče motivaciju.

Islanđani jedu više ribe pa imaju najmanju stopu srčanih bolesti u Europi. Omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u masnoj ribi (koja uključuje losos, svježu tunu i skušu), štite od srčanih bolesti. Zato se preporučuje dvaput tjedno konzumirati tu namirnicu.

Talijanke

Prema globalnom istraživanju koje je proveo Durex, Talijanke su najmaštovitije u krevetu. Osim što održava vašu formu, dobar seks pomaže u podizanju cjelokupnog zdravlja. Tijekom seksa otpuštaju se hormoni sreće koji nam pomažu u reduciranju stresa i pomlađuju nas.

Talijanke jedu domaću hranu, kupuju svježe namirnice te ih pripremaju na tradicionalan način. Stoga manje konzumiraju aditive koji se nalaze u prerađenoj hrani.

Bez obzira na to kupujete li domaću hranu ili ne, važno je što birate. Uvijek je dobro kupovati svježe voće i povrće i puno cjelovitih žitarica.

Talijanke drijemaju tijekom dana

Možda je to razlog zašto je taj narod puno dulje aktivan od ostalih europskih naroda, i to do svoje74. godine. Znanstvenici još uvijek pokušavaju otkriti zašto su narodi koji danju drijemaju zdraviji, ali ono što je dokazano jest da takav stil života blagotvorno utječe na razinu hormona u tijelu.

Japanke

Jako vole vježbati. Na posao idu s hula-hupom i imaju fitness aplikacije na svojim telefonima. Stoga nije ni čudo da je samo 3,6 posto njih pretilo. Osim što pridnosi vitkosti, vježbanje smanjuje rizik od osteoporoze i dijabetesa tipa 2.

Japanke se klone sunca kako bi izbjegle bore. Statistike pokazuju kako u toj zemlji samo dva do četiri posto stanovništva dobije rak kože, za razliku od Hrvatske, gdje je ta bolest puno učestalija.

Kako biste izbjegli melanom, obvezno upotrebljavajte kremu sa zaštitnim faktorom i izbjegavajte jako sunce.

Japanke jedu puno soje

Smatra se kako je prehrana bogata sojom (Japanci je jedu 10 puta više nego mi) najvažniji razlog zašto stanovnice ove zemlje žive dugo i zdrave su. Njihov prosječan životni vijek iznosi 86 godina.

Istraživanje je pokazalo da soja pomaže u snižavanju kolesterola, što smanjuje rizik od srčanih bolesti. Neke su studije dovele u vezu prehranu bogatu sojom s manjim rizikom za dobivanje raka dojke.

Dankinje

Voze bicikl. U Danskoj ima bicikala onoliko koliko ima stanovnika. Bicikliranje je sjajna aktivnost za žene, pogotovo za one starije, jer osim što im pomaže da smršave, ublažavaju bolove u zglobovima.

Dankinje ne puše – samo 12 posto njih puši, što Dance čini jednim od rijetkih naroda kod kojih pušenje nije masovna pojava. Kako se uz pušenje povezuju brojne bolesti – od bolesti srca do karcinoma pluća – nije čudno što Dankinje u prosjeku žive 80 godina.

One jedu zdraviju brzu hranu – Danska je 2003. godine postala prva zemlja koja je čak i u lokalnim lancima brze hrane zabranila namirnice koje na 100 grama sadrže više od dva grama zasićenih masti.

Švicarska je 2008. slijedila njihov primjer, a nedavno je istraživanje pokazalo kako je McDonald’sov jelovnik u Danskoj najzdraviji na svijetu. Zasićene masti dovode se u vezu ne samo s debljinom nego i s rakom debelog crijeva i dojke.

Njemice

One redovito idu na sistematske preglede. Kada ste vi posljednji put kontrolirali krvni tlak ili šećer u krvi? Da živimo u Njemačkoj, više od trećine nas napravilo bi te testove.

Upravo su zahvaljujući njima Nijemci jedan od najzdravijih naroda. Njemice ne prakticiraju Atkinsovu dijetu: raženi kruh jedna je od osnovnih namirnica koje jedu.

Ustvari, konzumacija cjelovite hrane jedan je od razloga zašto je ovo jedna od najzdravijih nacija. Osim što je bogata mikronutrijentima i vitaminom E, hrana od cjelovitih žitarica pomaže u snižavanju krvnog tlaka i kontrole težine jer pridonosi osjećaju sitosti.

Njemice su realne i imaju puno opušteniji odnos prema svom tijelu. Njima su sport i zdravlje puno važniji od mode.

Preporučujemo