Knjige i internet doista obiluju odličnim receptima za zelene smoothieje. Međutim, jednom kad otkrijete baznu formulu za odličan okus, optimalnu količinu nutrijenata i baršunastu teksturu, neće vam biti potreban nijedan recept. Sami ćete moći istraživati okuse i kombinirati sastojke koji se samo vama sviđaju, a formula je jednostavna:

1. Nešto zeleno

Kako biste sami znali kombinirati zeleno povrće i samoniklo jestivo bilje, potrebno je da upoznate njihove okuse. Primjerice, špinat ima blag okus pa možete staviti veću količinu ovog povrća u smoothie, a rikula je, pak, puno aromatičnija pa je uz nju potrebno dodati neke druge snažne okuse koji će balansirati njezinu gorčinu.

Iskušavajte povrće i bilje pojedinačno da biste saznali kakvi su im okusi pa ćete ih moći još bolje kombinirati. Pritom se nemojte koncentrirati samo na dvije, tri vrste povrća. Sve zeleno povrće sadrži nutrijente i tzv. antinutrijente (tvari koje sprečavaju apsorpciju drugih sastojaka). Kako biste iz njih dobili samo ono što je dobro, potrebno je jesti raz­noliku hranu, odnosno ne konzumirati stalno jednu vrstu povrća.

2. Što zrelija banana

U ovoj se voćki skriva tajna dobrih smoothieja jer banane im daju slatkoću i kremastu teksturu koja povezuje sve ostale sastojke. Za smoothie odaberite vrlo zrelu bananu, onu sa smeđim točkicama na kori, jer se u procesu dozrijevanja škrob pretvara u šećer i lakši je za probavu.

Ako niste ljubitelj banana, sličnu teksturu smoothieja možete postići ako voću dodate polovicu avokada.

3. Malo masnoće

Nekoliko je razloga zašto je smoothieju potrebna masnoća. Ona djeluje kao vezivno sredstvo sljubljujući sve sastojke tako da se, primjerice, voda i zeleno povrće nakon stajanja ne razdvoje. Također, potpomaže bolju apsorpciju vitamina iz zelenja jer su vitamini A, D, E i K topljivi u mastima i organizam ih najbolje apsorbira kad su rastopljeni u nekoj vrsti masti.

Jednako tako, kombinacija masnoće i vlakana najbolji je način da uistinu zadovoljimo apetit i da se satima osjećamo sitima. Dovoljno je u smoothie dodati malu količinu masnoće, primjerice, pola avokada, žlicu kokosova ulja, orašaste plodove ili sjemenke sezama ili konoplje.

Izvor: Sensaklub,.hr

Preporučujemo