Kako se hranom možemo zaštititi od fotooksidativnog stresa, tj. koje bi se namirnice što češće trebale naći na našem tanjuru u vrijeme najjačeg sunca? Ne zaboravite da je i unutarnja zaštita najbolji ‘faktor’!

Kao što kupujemo i nanosimo odgovarajuće preparate za kožu kojima se od UV zraka štitimo izvana, jednako je važna i uloga svakodnevnih rituala, ponajprije onih prehrambenih, u pripremi za sunce.

UVA zrake djeluju kao okidač za reaktivne kisikove molekule i slobodne radikale te uzrokuju fotooksidativni stres zbog kojeg dolazi do oštećenja DNA molekula, lipida i proteina.

Kako se možemo zaštititi hranom, tj. koje bi se namirnice što češće trebale naći na našem tanjuru u vrijeme najjačeg sunca?

Narančasto i tamnozeleno povrće bogato je beta-karotenom, pa bi trebalo biti dobro zastupljeno u svakodnevnoj prehrani.

Bogastvo antioksidansima

Hrana bogata antioksidansima, tj. vitaminima A, C i E i selenom također je dobrodošla na našem tanjuru jer pomaže u oporavku oštećenih stanica kože.

Najbolji izvori tih nutrijenata su svježe voće i povrće, cjelovite žitarice, orašasti plodovi, sjemenke, mahunarke. Iznimno su važne i namirnice poput tune, lososa, bakalara, jetrice, mahunarki

I biljna ulja bogata nezasićenim masnim kiselinama preporučuju se kao dio ljetne prehrane, a u toj skupini posebno treba izdvojiti maslinovo, bučino i repičino ulje te ulja raznih orašastih plodova koja postaju sve popularnija.

Pametno birajte namirnice i zaštitite svoju kožu iznutra.

Preporučujemo