Težište je na namirnicama s malom gustoćom kalorija, koje sadrže puno vode, pa nas zbog toga brže zasićuju

Mršavljenje bez gladovanja? Uz volumetrijsku dijetu, novu trendovsku dijetu koja stiže iz SAD-a i koju su do sada isprobale mnoge slavne osobe, i to je moguće.

Samo ime dijete govori o čemu je riječ: ‘volumetrics’ je izvedenica riječi ‘volumetrija’, koja označava metodu mjerenja volumena. Dijeta, koja je lani proglašena najboljom, temelji se na odnosu kalorija i volumena namirnica, takozvanoj gustoći kalorija.

Što se smije jesti?

Težište je na namirnicama s malom gustoćom kalorija koje sadrže puno vode, kao što su svježe voće i povrće ili pak juhe. Metoda polazi od stajališta da se tih namirnica, uključujući i balastne tvari može jesti koliko god se želi, a da se istovremeno unosi malo kalorija – jer nas te namirnice zahvaljujući svom velikom volumenu brže čine sitima.

Na taj se način kilogrami počinju topiti. Naime, cilj ovog režima prehrane nije da osoba gladuje, odnosno da ne jede, nego je potrebno visokokaloričnu hranu zamijeniti zdravim i ukusnim alternativnim obrocima sa znatno manje kalorija.

Na jelovniku je stoga šunka umjesto salame, odrezak sa zelenom salatom umjesto prženih krumpirića, nemasni mliječni proizvodi, integralna peciva, juhe te voće i povrće. Uz takvu prehranu jedete znatno manje masnoća, a obiluje vlaknima i bjelančevinama nužnima za osjećaj sitosti.

Koje su još namirnice volumetrijski podobne, možete doznati uz pomoć kalorija koje sadrže: prikladnima se smatraju namirnice s manje od 1,25 kcal po gramu.

Tri obroka su obvezna, a dopušteni su i sitni zalogaji u međuvremenu, poput nekog zdravog napitka. Evo, primjerice, jednog jelovnika: dan je najbolje započeti s punozrnatim kruhom i svježim sirom.

profimedia-0148179838

Ljubitelji slatkog mogu si priuštiti i žele sa šumskim voćem (za koji vam donosimo recept). Možete jesti i svježe voće, i to u količini kojoj želite.

Nakon nekog vremena pozdravit ćete se sa suvišnim kilogramima i reći dobar dan svojoj figuri iz snova!

Četiri pravila volumetrijske dijete

Dovoljno balastnih tvari

Volumetrijska dijeta temelji se na namirnicama s velikim udjelom vode i malo kalorija. Savjetuje se i unos dovoljne količine balastnih tvari. One su, naime, neprobavljive i ne donose tijelu kalorije, ali se u crijevu nadimaju i tako pojačavaju osjećaj sitosti.

Namirnice koje sadrže puno balastnih tvari su integralni kruh, tjestenina i riža.

profimedia-0248082414

Polako jedite

Za svaki od obroka izdvojite određeno vrijeme i uživajte u jelu. Istraživanja su pokazala da su porcije to veće što se brže jede. Razlog leži u tome što se osjećaj sitosti javlja tek nakon 15-ak minuta, bez obzira na to koliko jedemo.

Puno vode

Pola litre vode dnevno povećava potrošnju energije za 50 kalorija. Pijete li svaki dan tijekom godinu dana dvije dodatne litre vode, samo biste na taj način mogli smršavjeti 2,5 kilograma. To međutim vrijedi samo za vodu bez ugljične kiseline.

Prema načelima volumetrijske dijete, svako jutro treba natašte popiti barem jednu veliku čašu vode, a ukupno tijekom dana najmanje dvije litre vode.

Lagano utonite u san

Posljednji obrok tijekom dana trebao bi biti minimalno tri sata prije odlaska na spavanje – na taj način ništa neće omesti prirodan proces razgradnje masnih tvari koji se u tijelu odvija tijekom noći.

visnja zele

Žele s višnjama i malinama

  • 50 g malina i višanja iz dubokog zamrzavanja
  • 125 ml soka od višanja
  • 2 žlice šećera od šećerne trske
  • ¼ žličice vanilije u prahu
  • 3 g biljnog zgušnjivača

priprema

  1. Voće otopite pa ga stavite u zdjelicu. U loncu pomiješajte sok sa šećerom i vanilijom u prahu, a zatim dolijte i 250 ml vode. Uspite biljni zgušnjivač i promiješajte.
  2. Sve sastojke zakuhajte, a zatim nastavite kuhati 1-2 minute na srednje jakoj vatri. Prelijte preko voća i pričekajte da se ohladi.

Preporučujemo