U prehrani se koriste samo stabljike biljke rabarbare, nikako listovi koji su toksični, a mi vam otkrivamo sve blagodati ovog povrća na naše zdravlje te kako ga upotrijebiti...

Iako je rabarbara poznata kao voće, ova je biljka zapravo povrće. Njezini listovi se ne koriste u prehrani jer su toksični; sadrže sastojak antrakinon koji je u većoj količini otrovan. Simptomi mogu uključivati gorenje u očima, ustima i grlu te otežano disanje.

Izvor hranjivih tvari

Rabarbara je jedno od najmanje kaloričnih povrća, pa tako 100 grama svježih stabljiki ima samo 21 kaloriju. Sadrži i puno hranjivih tvari, poput prehrambenih vlakana, korisnih kiselina, polifenolne antioksidanse, vitamine i minerale. Ne sadrži zasićene masti niti kolesterol. Stabljike rabarbare bogate su vitaminima B-kompleksa poput riboflavina, niacina, vitamina B6, tiamina i pantotenske i folne kiseline.

Stabljika sadrži male količine β-karotena, zeaxanthina i luteina. Osim što su dobri antioksidansi, ovi spojevi se u tijelu pretvaraju u vitamin A koji je također snažan antiksidans te je potreban tijelu u održavanju zdravima kože i sluznice. Također je esencijalni vitamin za zdravlje očiju. Neka istraživanja pokazuju da prirodne namirnice bogate vitaminom A štite tijelo od bolesti pluća i raka usne šupljine.

Kao i ostale zeljaste biljke poput kelja i špinata i rabarbara je bogata vitaminom K. Vitamin K ima potencijalnu ulogu u zdravlju kostiju, odnosno formira ih i jača. Adekvatna razina vitamina K u prehrani pomaže u ograničavanju oštećenja živaca u mozgu. Dokazano je da ima pozitivnu ulogu u liječenju Alzheimerove bolesti.

Stabljika rabarbare sadrži zdrave razine minerala poput željeza, bakra, kalcija, kalija i fosfora. Međutim, većina tih minerala se ne apsorbira dobro u tijelu. Osim navedenog, rabarbara ima pozitivno djelovanje na probleme sa zatvorom, a u malim količinama liječi i proljev. Poboljšava apetit, a neka istraživanja pokazuju da spriječava razvoj raka te da ublažava upalne procese.

Od stabljiki rabarbare mogu se pripremati razne salate, juhe, umaci i kompoti. Kuhanu protisnutu rabarbaru možete dodati sladoledu, mousseu, sorbetu, voćnim kremama i palačinkama.

Izvor: Sretna.hr

Preporučujemo