Najnovije domaće istraživanje pokazuje da većina milenijalaca od 18 do 35 godina ograničava količinu alkohola prilikom izlazaka, a najvažniji razlog je zadržavanje kontrole nad vlastitim ponašanjem

Zagreb, 26. veljače 2016. – Mladi u Hrvatskoj slijede globalni trend umjerene konzumacije, važnija im je kvaliteta od količine, a zbog velikog utjecaja društvenih mreža sve više paze na osobnu reputaciju – pokazuje to najnovije istraživanje provedeno na reprezentativnom uzorku osoba od 18 do 35 godina, takozvanih milenijalaca, na području cijele Hrvatske.

Činjenica da su odrasli u vremenu tehnoloških i gospodarskih promjena te globalizacije rezultirala je njihovim drugačijim pogledom na život od onog kakav su imale prijašnje generacije.

Odgovorna konzumacija alkohola njihov je sve češći izbor jer im omogućava kontrolu nad ponašanjem, oblikovanje „osobnog brenda“ te veću kvalitetu života.

Heineken 1

Tako 67% milenijalaca u Hrvatskoj alkohol prilikom izlazaka konzumira umjereno, njih trećina to radi uvijek, a gotovo polovica sada pije manje nego prije tri godine. Njih 73% smatra da im je život bolji kada paze na svoje ponašanje.

„Svijet u kojem žive milenijalci drugačiji je od onog primjerice baby boomersa. Detalji njihovog života izloženiji su zahvaljujući modernoj tehnologiji i društvenim mrežama, što ima utjecaj na mnoge razine njihovog ponašanja, pa tako i na izlaske i konzumiranje alkohola. Ovo istraživanje pokazuje da mladi ljudi vode računa o tome što će i koliko popiti i da im je zadržavanje kontrole nad vlastitim ponašanjem i statusom u društvu važno. Svjesni su da je njihova svakodnevnica razotkrivena na različitim društvenim mrežama pa mnogi od njih razmišljaju o tome kakve fotografije bi se tamo mogle naći i kakav bi utjecaj mogle imati u budućnosti kad upoznaju neku novu osobu ili kad sklapaju neko drugo važno poznanstvo“, komentirala je Nataša Barolin Belić, gestalt psihoterapeutkinja i seksualna terapeutkinja.

Heineken_infografika_HRV_1

Rezultati ovog istraživanja, koje je za kompaniju HEINEKEN Hrvatska provela agencija za istraživanje tržišta Ipsos, pokazuju da se mladi u Hrvatskoj uklapaju u najnovije svjetske trendove.

Naime, prema rezultatima sličnog istraživanja nedavno provedenog u SAD-u, Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Meksiku i Brazilu, u ovim je zemljama također zabilježen rastući trend umjerene konzumacije među milenijskom generacijom.

Društvene mreže igraju jednu od ključnih uloga u umjerenosti

Najvažniji razlog za umjerenu konzumaciju je kontrola nad ponašanjem – tako tvrdi više od polovice ispitanih. To ne čudi jer je osobna reputacija i orijentiranost prema budućnosti od iznimne važnosti ovoj generaciji.

Njih gotovo polovica (42%) barem je jednom doživjela „javno sramoćenje“ zbog objave fotografije na društvenim mrežama na kojoj izgledaju pijano, a upravo sve veći doseg i utjecaj društvenih mreža igra jednu od ključnih uloga u umjerenoj konzumaciji.

Potvrđuje to i činjenica da čak 64% ispitanih smatra da mora uložiti više truda kako bi zadržali kontrolu nad vlastitom reputacijom nego što je to trebala prethodna generacija.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 302 ispitanika 18-35 godina, reprezentativnom po regiji i veličini naselja.

Kvaliteta je iznad kvantitete, a za zabavu su najvažniji dobro društvo i glazba

Prilikom izlazaka najvažniji su im dobro društvo i glazba, a prilikom odabira alkoholnog pića sve je važnija kvaliteta nad kvantitetom (za njih 65%).

Veliku ulogu igra okus (za njih 44%), a samo 4% bitnim je navelo postotak alkohola u piću.

Zanimljivo je i kako sve više izostaje i pritisak vršnjaka – gotovo polovica tvrdi kako njihovi prijatelji poštuju odluku o umjerenoj konzumaciji, dok četvrtinu ispitanih u takvim prilikama uopće ne brine reakcija okoline.

Dobro društvo, film ili glazba mladima u Hrvatskoj važniji su za zabavu od neumjerene konzumacije. Vole doživjeti nova iskustva, a važno im je i upoznavanje novih ljudi.

Prekomjerna konzumacija alkohola ne doprinosi pronalasku ljubavi

Većina mladih u Hrvatskoj smatra da neumjerena konzumacija ne pridonosi ljubavnoj sreći – njih čak 94% smatra da im alkohol ne pomaže u pronalasku partnera. Štoviše, smatraju da su najprivlačniji onda kada piju umjereno, a „uleti“ pijanih neznanaca izrazito ih živciraju ili im stvaraju nelagodu.

Heineken2

IZDVOJENI REZULTATI ISTRAŽIVANJA

 Milenijalci u Hrvatskoj piju umjereno – važnija im je kvaliteta nego kvantiteta, a najvažniji razlog umjerene konzumacije je zadržavanje kontrole nad vlastitim ponašanjem. Društvo u kojem se nalaze najčešće poštuje odluku o umjerenoj konzumaciji.

  • 67% ispitanika umjereno konzumira alkohol prilikom izlazaka, dok njih više od trećine to radi uvijek (34%)
  • Gotovo polovica ispitanika tvrdi da alkohol sada konzumira puno manje ili manje nego prije tri godine (49%)
  • 65% ispitanika navodi kako im je kvaliteta pića važnija od kvantitete
  • 44% navodi okus najvažnijim pri odabiru pića
  • 4% ispitanika postotak alkohola navodi bitnim
  • 53% navodi zadržavanje kontrole nad ponašanjem kao najvažniji razlog umjerene konzumacije, njih 50% želi izbjeći mamurluk, dok njih 39% kao razlog navodi i veće uživanje u izlasku
  • 45% ima prijatelje koji poštuju njihovu odluku o umjerenoj konzumaciji alkohola

Heineken 4

Milenijalci su orijentirani na budućnosti i ugled im je vrlo važan – svjesni su velikog utjecaja društvenih mreža i upravo zbog toga ulažu više truda kako bi zadržali kontrolu nad svojim ponašanjem i reputacijom.

  • 64% ispitanika smatra da mora uložiti više truda kako bi zadržali kontrolu nad vlastitom reputacijom od prethodne generacije
  • Gotovo polovica ispitanika (42%) doživjelo je objavu fotografije na društvenim mrežama na kojoj izgledaju pijano
  • 82% ispitanika prihvaća osobnu odgovornost za svoju budućnost
  • Čak 73% ispitanih smatra da je njihov život bolji kada paze na svoje ponašanje
  • 78% smatra da za uspjeh mora raditi više od svojih roditelja

Heineken3

Konzumiranje alkohola među milenijalcima uglavnom ima socijalnu dimenziju.

  • 65% ispitanika alkohol konzumira radi druženja
  • 8% pije da bi se napilo

Mladima u Hrvatskoj je za zabavu od neumjerene konzumacije važnije dobro društvo i zabava (film ili glazba), a slijede nova iskustva i upoznavanje novih ljudi.

  • Provođenje vremena s prijateljima 68% ispitanika navelo je kao glavni faktor dobrog izlaska
  • 57% navodi dobru zabavu (film ili glazba)
  • 54% navodi novo iskustvo, dok 46% navodi upoznavanje novih ljudi

Ova generacija smatra da neumjerena konzumacija alkohola ne doprinosi ljubavnom životu, a pijani neznanci ih gotovo nikada ne bi privukli.

  • 94% smatra da im neumjerena konzumacija neće doprinijeti pronalasku ljubavi
  • Čak 77% milenijalaca ne voli kada im u izlasku priđe nepoznata osoba pod vidnim utjecajem alkohola, a to tvrdi 81% žena
  • 97% tvrdi da ih pijana osoba ne bi privukla
  • 70% ispitanika smatra se najprivlačnijima kada umjereno konzumiraju alkohol, a čak 98% žena ne smatra da je biti pod utjecajem alkohola privlačno

Dodatne informacije:
Ljudmila Bratko Gašpić
Odjel korporativnih komunikacija
Karlovačka pivovara
e-mail: ljudmila.bratko@heineken.com
Mob: 098 246 500

Preporučujemo