Ono što jedemo može olakšati ili pogoršati simptome stresa te pomoći ili odmoći tijelu da se s njim nosi.

Evo nekoliko namirnica koje vam mogu pomoći da umirite tijelo i psihu pogođenu stresom:

Naranča

Pomaže vratiti krvni tlak u normalne granice nakon stresne situacije te smanjiti pojačanu proizvodnju hormona stresa kortizola zbog vitamina C koji sadrži.

Orašasto voće

Opskrbljuje tijelo umirujućim vitaminima B-skupine te antioksidativnim vitaminom E, a grickanje malih, ali slasnih plodova oslobađa nas od negativne energije.

Zeleno lisnato povrće

Opskrbit će vaš organizam magnezijem, koji je poznat i kao antistresni mineral. Opuštajući mišiće i pozitivno utječući na psihu, magnezij pomaže smanjiti napetost, razdražljivost i glavobolju izazvanu stresom.

Puretina

Obiluje esencijalnom aminokiselinom triptofanom koja je nužna za proizvodnju serotonina, hormona zaslužnog za dobro raspoloženje.

Srdele

Ukusan i povoljan izvor omega-3 masnih kiselina za koje znanstvenici vjeruju da sprečavaju naglo lučenje hormona stresa.

Sadrže i prijeko potreban cink, a jedete li ih s kostima, osigurat ćete si i kalcij za kojim su potrebe povećane upravo kad smo pod stresom.

Crno vino

Osigurava antioksidanse koji su nam prijeko potrebni tijekom stresnog razdoblja, a alkohol ugodno opušta.

Naravno, ako pretjerate, učinak će biti suprotan. Čaša vina na dan sasvim je dovoljna.

Jogurt

Idealan suputnik u stresnim situacijama. Sadrži visokokvalitetne bjelančevine i kalcij, a ako odaberete onaj s probioticima, bit će to pravi melem za probavni sustav.

tamna čokolada

Tamna čokolada obiluje kakaom, koji dokazano snižava krvni tlak, te antioksidansima, koji neutraliziraju razoran utjecaj slobodnih radikala koji se stvaraju zbog stresa.

Već znamo da je čokolada prirodni antidepresiv, a nedavna su istraživanja pokazala da, ako samo dva tjedna svaki dan jedemo oko 30 grama tamne čokolade s minimalno 70 posto kakaa, možemo znatno poboljšati kvalitetu života jer ćemo biti sretniji i opušteniji.