Nekoliko zdravih namirnica, koje su vam lako dostupne, mogu uvelike pomoći u osnaživanju imuniteta. Najbolje od svega je što su sve jako ukusne.

Jogurt

Zašto: imunolozi kažu da konzumacija jogurta može vaš organizam učiniti još otpornijim. To je zahvaljujući aktivnostima probiotika koji pomažu nahraniti prijateljske bakterije u crijevima, gdje je polovica vašeg imunosnog sustava smještena.

Jogurt još sadrži različite minerale i vitamine.

Kako: jedite barem jedan jogurt dnevno – probajte za doručak suhe šljive preliti jogurtom

Gljive

Zašto: bukovače su bogate fitokemikalijama beta-glukanima, koji stimuliraju imunitet i imaju antikancerogeno djelovanje.

Shiitake i maitake i ostale vrste japanskih gljiva također su bogate beta-glukanima, dok su vrganji i smrčci bogati antioksidansima.

Kako: egzotične gljive možete pronaći u bolje opskrbljenim supermarketima. Dodajte ih gulašima, umacima i prijanom mesu i povrću.

Brazilski oraščići

Zašto: jedan su od najboljih izvora selena i važni antikancerogeni nutrijenti koji često nedostaju u našoj prehrani.

Kako: jedan oraščić dnevno bit će dovoljan, jer sadašnja istraživanja pokazuju kako su čak i male količine dovoljne da podignu razine selena u krvi.

Batat

Zašto: visoke razine beta karotena i vitamina c, dva važna antioksidansa, čine ovu namirnicu odličnom hranom za podizanje imuniteta, a ujedno i smanjuje rizik od karcinoma.

Kako: zamijenite neke od vaših uobičajenih krumpira s njezinom slatkom zamjenom. Ukusni su kao pire, kuhani ili pečeni.

Šipak

Zašto: nedavna istraživanja pokazala su kako je neobično bogat antioksidansima, pomažući vam u borbi sa slobodnim radikalima koji uzrokuju starenje i bolest.

Kako: pijte dnevno jednu čašu soka od šipka. Istraživanja pokazuju kako je šipkov sok najbogatiji antioksidansima.

Špinat

Zašto: samo jedna porcija špinata sadrži 377 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina a, važnog podizača imuniteta.

Također sadrži širok spektar antioksidansa, minerala poput cinka i omega-3 masnih kiselina.

Kako: lagano kuhajte kako biste povećali zdravstvene učinke. Pomiješajte ga s lukom ili češnjakom i maslinovim

Preporučujemo