Piletina se u cijelom svijetu ubraja u najomiljenije i najčešće konzumirane vrste mesa. Jedan od razloga vjerojatno je i taj što je riječ o bogatom izvoru proteina, koji istovremeno ima visok udio hranjivih tvari, a pileće meso je usto nježno i lako probavljivo.

Nakon što je izvadite iz pakiranja, piletinu temeljito isperite pod mlazom mlake vode, a zatim je osušite papirnatim ručnikom.

Meso nakon toga začinite, ali samo umjereno kako bi njegov okus došao do izražaja. Piletinu iznutra i izvana istrljajte solju, a eventualno možete upotrijebiti i papar, začine za roštilj ili mljevenu papriku.

U tavu za pečenje stavite malo nasitno nasjeckanog luka i češnjeve češnjaka prerezane napola. Na povrće stavite piletinu i dolijte malo vode.

Uz piletinu gode i začinsko bilje i maslac. Tako, primjerice, timijan, ružmarin ili čak kadulju možete pomiješati s malo omekšalog maslaca pa mješavinu utrljati ispod kožice u području prsa – tako se meso neće isušiti, a ujedno će ga u potpunosti prožeti okus začinskog bilja.

Teško da je ijedna druga vrsta mesa omiljena kao piletina. To uopće ne čudi: piletina je lagana, ima mali udio masnoće, a kad je riječ o načinima pripreme, gotovo da je univerzalna.

Piletina sadrži malo masnoće i ima nisku energetsku vrijednost, a ujedno je popis korisnih mineralnih tvari koje ta vrsta mesa sadrži doista impresivan: najzastupljeniji su željezo, fosfor, cink, natrij, kalij i vitamini grupe B.

Najbolje od svega je to što piletina u kuhinji ima gotovo univerzalnu primjenu. Može se kuhati, pirjati, peći u pećnici ili na roštilju – mogućnosti pripreme nemoguće je izbrojiti. Svaki dio pileta prikladan je za drugi način pripreme.

Što s kojim dijelom?

Zabatak

Ovaj je sočni dio najprikladniji za pečenje u tavi i na roštilju. Odresci izrezani iz zabatka mogu se pripremiti kao bilo koja druga vrsta odreska. Meso zabatka bez kostiju može se upotrijebiti zajedno s prsima kako bi se pripremile mesne rolade.

Prsa

Najkrtiji dio pileta najbrže se priprema, a prikladan je za pirjanje, pečenje na roštilju, za pripremu jela orijentalne kuhinje kada se nareže na trake ili pak kao klasični panirani odrezak. Kod pripreme pilećih prsa potrebno je voditi računa o tome da se meso pretjerano ne isuši.

Krila i bataci

Njihovo nježno meso prikladno je za pečenje na roštilju, pečenje u pećnici ili u tavi (idealno je meso unaprijed marinirati ili ga omotati tijestom).

Cijelo pile

Kod pečenja preporučljivo ga je svezati kako bi zadržalo oblik i kako se ne bi isušilo. Hrskava korica može se postići tako što se u kožu utrlja paprika i maslinovo ulje ili tako da se premaže medom. Iznutrice i preostali dijelovisu idealni za pripremu temeljaca i juha.

Zašto trebamo jesti perad?

  • Meso peradi izvrstan je izvor proteina, koji su potrebni za stvaranje mišićne mase i za regeneraciju.
  • Sadrži niacin, jedan od vitamina grupe B, koji utječe na oslobađanje energije iz ugljikohidrata i sudjeluje u upravljanju razinom šećera u krvi. On navodno ima i sposobnost smanjivanja rizika obolijevanja od malignih bolesti.
  • Meso peradi zaslužno je za prihvaćanje selena koji tijelo štiti od stresa, povećava učinkovitost imunosnog sustava i smanjuje rizik za razvoj malignih bolesti.

Preporučujemo