Vrlo je važno u koje doba dana unosite pojedine namirnice. Donosimo i popis 'teških' kombinacija koje svakako trebate izbjegavati ako želite smršavjeti

Doručak

Ujutro stanice našeg tijela zahtijevaju energiju i tada masne stanice otpuštaju uskladištenu mast puno lakše nego u bilo kojem drugom dijelu dana. Dakle, preskakanje doručka najteži je mogući ‘prekršaj’ u prehrani, jer jedino jutarnji obrok aktivira masne stanice.

Preskočimo li doručak, nakon noćnog stvaranja masnoća, umjesto da potaknemo oslobađanje zaliha, naše ih tijelo nastavi pohranjivati, jer je zabrinuto zbog nedostatka novog unosa hranjivih tvari.

Ujutro treba jesti namirnice koje lako i brzo daju energiju poput kruha, raznih žitarica i masti životinjskog podrijetla.

Ručak

Za ručak treba jesti bjelančevine životinjskog ili biljnog podrijetla, povrće kao izvor sporih šećera i vlakana te nikad, baš nikad, nije dopušteno pojesti desert odmah nakon obroka.
Ako već želite pojesti nešto slatko, učinite to barem dva sata nakon ručka.

Večera

Nikada ne kombinirajte bjelančevine s ugljikohidratima, jer će doći do međusobnog blokiranja aktivnosti više enzima, pa će jedna vrsta namirnica usporiti probavljanje druge.

Evo nekoliko ‘teških’ kombinacija koje treba izbjegavati:
• odrezak s krumpirima; meso i kruh, meso i tjestenina (lazanje, špageti s mesom, musaka od krumpira), banana i jogurt; grašak s mesom.
• bjelančevine prisutne u mlijeku, sirevima i mahunarkama i oneprisutne u mesu ne idu zajedno.
• ‘teške’ su i sljedeće kombinacije: riba na žaru i gorgonzola; hamburger sa sirom; meso ili riba pripremljeni s vrhnjem; svinjske kobasice s lećom; riža i meso; riža i vino.
• jela od riže uz istodobno konzumiranje alkohola, kao i alkoholna pića uz krumpir, tjesteninu ili kruh ne mogu biti u dobrom odnosu. Voće nakon tjestenine ili riže, ali i vrlo kisela salata uz tjesteninu i rižu nije dobra kombinacija.
• Navečer su zabranjeni tjestenina, sendviči, pizze, općenito kruh, pite, savijače i palačinke. Kruh, tjestenina, riža i škrobno povrće (grah, grašak, leća, krumpir) jedu se najkasnije do 15 sati.

Idealna hrana za večeru su lagani proteini i salata. Dakle, masna riba poput skuše, lososa i tune, piletina/puretina s grilla, kuhana jaja (samo bjelance) – sve to obavezno jesti sa sezonskom salatom.

Komentari

Tvoj komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *